نهاوندیان طی یادداشتی مطرح کرد؛

گام بلند دیگری در راستای تعامل سازنده با جهان

۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۱۵:۴۳:۳۳
کد خبر: ۴۹۷۲۰۸
گام بلند دیگری در راستای تعامل سازنده با جهان
رئیس دفتر رئیس جمهوری طی یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی دولت سفر دکتر روحانی به سه کشور قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان را گام بلند دیگری در راستای تعامل سازنده با جهان دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن یادداشت محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری به شرح زیر است:

سفر به سه کشور قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان؛ همسایگان منطقه ای ایران که بیست و پنچمین سالگرد استقلالشان از شوروی سابق را جشن می گیرند، گام بلند دیگری در راستای سیاست تعامل سازنده با جهان است. 

رفع تحریم های هسته ای ، زمینه آن را فراهم آورده است که با دیپلماسی فعال اقتصادی، روابط مستقیم بانکی با کشورها بازگشایی شود و افق مثبت اقصتاد ایران در کنار ثبات و امنیت داخلی، باعث شده است که کشورهای دیگر به استقبال لغو روادید و تسهیل تجاری با ایران برخیزند. 

همکاری نزدیک ایران با اتحادیه گمرکی اوراسیا که در اجلاس سران آن در هفته پیش رو مطرح خواهد شد و برقراری تعرفه های ترجیحی، فرصت کم سابقه ای را در اختیار صادرات کالای ایرانی قرار خواهد داد. 

در شرایطی که همسایگان ما در منطقه و بسیاری از کشورها در جهان، در مقابله با نا اطمینانی های رو به افزایش جهانی، سعی بر تجمیع نیرو و تقویت ترتیبات منطقه ای دارند، چهره اطمینان بخش و امیدانگیز ایران برای همگان جذاب است. در این شرایط فقط وحدت و انسجام داخلی و هم افزایی نیروهاست که می تواند این قابلیت و پتانسیل را به فعلیت برساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز