پورقاسم:

فاز نخست ساخت واحد سیار نمک زدایی نفت تدوین شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۱۰:۲۷:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۳۸۵
فاز نخست ساخت واحد سیار نمک زدایی نفت تدوین شد
رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سیار نمک زدایی الکتروستاتیک نفت خام برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "باقر پورقاسم" گفت: این پروژه با هدف ارزیابی و بهینه سازی واحدهای موجود نمک زدایی در گستره عملیاتی این شرکت و ارزیابی اولیه مواد تعلیق شکن نمک زدایی تعریف و اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه از اسفندماه سال ١٣٩٢ با همکاری دانشگاه شیراز آغاز شد و فاز نخست آن با اعتبار ٢ میلیارد و ٩٨٠ میلیون ریال در مدت ٣٣ ماه پایان یافت.

 پورقاسم، درباره دستاوردهای فاز نخست این پروژه گفت: در این فاز پروژه دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات واحد نمک زدایی سیار به همراه نرم افزار طراحی، شبیه سازی و بهینه سازی تجهیزات واحد نمک زدایی تدوین شده است.

به گفته وی، بهبود کنترل برای بهینه‌سازی شرایط عملیات فرآورش نفت نمکی، امکان ارتقای وضع نمک زدایی موجود و افزایش بازدهی آنها، امکان استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش توان فنی مهندسی و کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد.

رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در پایان گفت: در این مرحله از پروژه مدارک فنی ساخت یک پایلوت سیار نمک زدایی به ظرفیت حداقل ٥٠٠ بشکه در روز تهیه شد که در مراحل بعدی ساخته خواهد شد.     

 

نظر شما