وعده انتشار فایل صوتی تبدیل به متن شد؛

هیاهو برای هیچ!

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۷:۵۱
کد خبر: ۴۹۸۲۶۹
هیاهو برای هیچ!
انتشار کامل سخنان محرمانه وزیرامور خارجه از سوی کریمی قدوسی بر پافشاری بیش از پیش این نماینده جبهه پایداری به تخریب ظریف مهر تایید زد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اولین بارش نبود که تلاش می کرد مخالفتش را به قیمت تحت الشعاع قرار دادن مصالح و منافع کشور به اثبات برساند و در این مسیر هنوز ماجرای دوفوریت توقف مذاکرات که با دروغ برای آن امضا جمع می کرد، فراموش نشده است.

کریمی قدوسی که امروز در فقدان یارانش مجبور است بار مضاعفی در مخالفت با دولت به دوش بکشد، دست به دامن اقداماتی می شود که شاید اگر توسط فردی غیر مسوول یا یک بیگانه صورت می گرفت به آن اقدام جاسوسی می گفتند، اقدامی که نه تنها بذر بی اعتمادی را میان دو دستگاه کاشت بلکه موجب اختلاف در داخل کمیسیون امنیت ملی شد.

هیاهوی پوچ

ماجرا از روز چهارشنبه آغاز شد زمانی که نماینده مشهد در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بخش هایی از صحبت های ظریف در کمیسیون امنیت ملی را به صورت تیتروار بر روی کاغذی نوشت و در اختیار رسانه ها قرار داد. او نوشته بود ظریف گفته است در مورد برجام اشتباه کرده ام، این درحالی بود که کریمی قدوسی از غایبان آن جلسه بود.

نقوی حسینی سخنگو کمیسیون امنیت ملی بلافاصله بعد از این اظهارات می گوید، «جزئیات جلسه با وزیر همان بود که در گزارش خود به آن اشاره کردم» گزاشی که در آن هیچ اشاره ای به موضوع اظهاراتی مبنی بر اشتباه کردن در آن نشده است.

پس از نقوی حسینی علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنشی این صحبت ها را کذب محض خواند.

کریمی قدوسی با اصرار بر رفتار خود، روز شنبه همه خبرنگاران را در محل کمیسیون امنیت ملی فرا خواند تا فایل صوتی جلسه این کمیسیون با وزیر امور خارجه را منتشر کند اما این جلسه بعد از نیم ساعت بدون نتیجه و بدون انتشار هیچ فایلی  و با دستور رییس کمیسیون امنیت به پایان رسید.

ادعاهای کریمی قدوسی حتی به روز شنبه هم ختم نشد و روز یکشنبه هم ادامه پیدا کرد. آن هم زمانی که به قول خودش متن پیاده شده فایل صوتی جلسه در اختیار رسانه ها قرار گرفت و 11نماینده در کنار اسم کریمی قدوسی زیر این متن را به معنای کپی برابر اصل امضا کرده بودند. البته در میان امضا کنندگان خبری از اعضای کمیسیون امنیت ملی از جمله مجتبی ذوالنوری که به لحالظ جناحی هم قرابت زیادی با کریمی قدوسی داشت به چشم نمی خورد.

نشانه رفتن اعتماد میان دولت و مجلس

وقتی جلسات محرمانه کمیسیون به بیرون درز پیدا می کند، طبیعی است که وزرا در رفت و آمد و ارائه گزارشات خود جانب احتیاط را رعایت کنند، موضوعی که گویا برای نماینده مشهد چندان اهمیت نداشته است.

در این زمینه «مجتبی ذوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی و عضو فراکسیون اصولگرایان به برنا می گوید : رفتارهای این چنینی در ذات خود موجب اختلافاتی می شود و طبیعی است که بعد از این جریان اعتماد میان وزرا و کمیسیون تحت الشعاع قرار گیرد که البته طی جلساتی تصمیم داریم مانع از بروز بی اعتمادی شویم و قطعا در این مسیر گام بر می داریم.

«کمال دهقانی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به برنا گفت: فردی مانند کریمی قدوسی نمی تواند موجب بی اعتمادی میان کمیسیون امنیت ملی و دولت شود و البته ما طی جلساتی در درون کمیسیون برای آنکه دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، تدابیری اندیشیده ایم.

ظریف چه گفته بود؟

وقتی هیاهوی انتشار فایل صوتی به گود صحن علنی مجلس کشیده شد بهروز نعمتی در تذکری به شرح آنچه در جلسه گذشته بود، پرداخت. نعمتی گفت: صحبت‌های آقای کریمی قدوسی به حاشیه کشاندن مجلس است. در جلسه‌ای که بنده و تعداد دیگری از نمایندگان نیز حضور داشتیم موضوع صحبت آقای ظریف به طور کامل استماع شد و آقای ظریف در آن جلسه در خصوص یکی از استراتژی‌های برگرفته از میان سه استراتژی در خصوص رفتارهای آمریکا گفتند. ظریف گفت، ما اگر استراتژی شماره یک را بکار می‌گرفتیم بهتر بود و من در این خصوص اشتباه کردم نه اینکه در موضوع کل برجام اشتباهی صورت گرفته است.

نعمتی با بیان اینکه برخی رفتارها به هیچ وجه صحیح نیست، اظهار داشت: در آن جلسه اعلام می‌شود که موضوع جلسه خصوصی و محرمانه است و آقای ظریف به کرات این موضوع را تکرار می‌کند و دستور آن جلسه غیرقابل انتشار بود. حالا که مسأله گزارش محرمانه مطرح شد نیز اینگونه با آن برخورد شد و کشیده شدن محتوای این جلسات به روزنامه‌ها کار درستی نبود و من از رئیس قوه مقننه می‌خواهم که این مسائل را مورد توجه قرار دهد، چرا که انتشار این صحبت‌ها موجب بی‌اعتمادی دولت به مجلس می‌شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز