در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت؛

بیانیه کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۳:۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۹۸۸۴۵
بیانیه کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی
کمیسیون امنیت ملی در بیانیه ای با امضای اکثریت، اظهارات کریمی قدوسی را انتشار ناقص و خدمت به دشمن خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، متن کامل بیانیه به این شرح است: 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس از حساسیت و ظرافت‌های ویژه‌ای برخوردار است که عدم توجه به قواعد حاکم بر آن می‌تواند به منافع ملی ضربه زند.

حضور منظم وزرای خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح در این کمیسیون نشاندهنده میزان اهمیت حفظ اصرار نظام در این جایگاه مهم است.

حادثه تلخی که هفته گذشته پس از جلسه مشترک وزیر محترم امور خارجه و معاونین این وزارتخانه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اتفاق افتاد هنجارشکنی و حاشیه‌سازی بی‌منطقی بود که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نسبت به آن معترض هستند.

عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی، گناهی است نابخشودنی و خدمتی است به دشمنان انقلاب اسلامی که مراجع ذی‌صلاح باید به آن رسیدگی کنند.

سخنی که وزیر محترم امور خارجه در این جلسه اعلام کرد، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام، بلکه صرفا اشاره‌ای بود به یک اشتباه در اعلام موضع. 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تاسف از این واقعه تلخ بر ضرروت وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولان و همه دستگاه های ذیربط به منظور پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی تاکید می‌کند.

علیرضا رحیمی که این بیانیه را در میان خبرنگاران توزیع کرد، در توضیح این بیانیه گفت: پیرو نشست خبری روز گذشته و مطابق دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه برای ابراز تاسف از این اتفاق کمیسیون امنیت ملی این بیانیه را تهیه کرده که به امضای اکثریت اعضا رسیده است.

 

لازم به ذکر است با وجود انکه کریمی قدوسی تلاش داشت تا این بیانیه را منتسب به افرادی از اعضای کمیسیون معرفی کند اما علاءالدین بروجردی و نقوی حسینی این بیانیه را موضع رسمی کمیسیون دانستند.

نظر شما