وزیر انرژی روسیه خبر داد؛

امکان توافق برای کاهش تولید نفت

۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۱۱:۴۳:۱۴
کد خبر: ۴۹۹۹۳۳
امکان توافق برای کاهش تولید نفت
وزیر انرژی روسیه از امکان تمدید توافق کاهش تولید نفت بین کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک در صورت نیاز برای بهبود بازارهای نفتی، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "الکساندر نوواک" در این باره گفت: روسیه این توافق را که در هشت سال گذشته بی سابقه بود، پذیرفته است و اکنون امکان کنترل روند کاهش تولید نفت وجود دارد و می توان اجرای توافق را از جانب هر کشوری کنترل کرد.

وی افزود: با تشکیل کمیته نظارت، اوضاع بازار و تولید نفت پایش می شود و در صورت نیاز، امکان یک دوره دیگر تمدید توافق کاهش تولید نیز وجود دارد.

وزیر انرژی روسیه همچنین بهای هر بشکه نفت در سال 2017 را بین 55 تا 60 دلار پیش بینی کرد.

نوواک در پایان با طرح احتمال از سرگیری تولید گسترده نفت از سوی آمریکا گفت که این کشور نمی تواند با فوریت تولید خود را افزایش دهد.

روسیه در قالب توافق سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپکی برای کاهش روزانه 300 هزار بشکه در نیمه نخست سال آینده متعهد شده است.

اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال 2017 روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.

براساس آمارهای موجود، روسیه ماه اکتبر با افزایش فعالیت و تولید روزانه 11 میلیون و 200 هزار بشکه نفت، در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده جهان و بالاتر از عربستان و آمریکا قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز