هجمه‌های دلاری به دولت؛

ریاضی دلواپسانه؛ ۵۰۰ بیشتر از ۳۰۰۰ است

۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۹۴۵
ریاضی دلواپسانه؛ ۵۰۰ بیشتر از ۳۰۰۰ است
دلواپسان به وجود اینکه در دولت مطبوعشان هر بلایی که می شد بر سر پول ملی کشورمان آوردند اکنون با اندکی تغییر نرخ دلار پس از سه سال و نیم بر طبل "وا پول ملیا" می کوبند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در دو ماه گذشته نرخ دلار، نوسان اندکی داشته و این روزها سوژه ای بحث بر انگیز برای رسانه ها شده است که واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

در معاملات دیروز ( پنج شنبه 9دی ماه) قیمت دلار، به چهار هزار و بیست و هشت تومان رسید. برخی که به به هر بهانه ای دنبال تخریب دولت هستند  اینک هم با بالا رفتن نرخ دلار هجمه های خود را به دولت و رییس جمهوری شدت بخشیده اند.

دلار بعنوان واحد پول بین المللی؛ افزایش قیمت آن، تابع تقویت یا کاهش ارزش آن در بازارهای جهانی است. البته افزایش نرخ دلار در کشورمان، علاوه بر تقویت ارزش آن در بازارهای جهانی؛ به دلایلی همچون؛ افزایش تقاضا برای دلار تجارتی و مسافرتی، افزایش واردات و فعالیت های دلالان، از جمله دلایلی است که سبب نوسانات نرخ این پول بین المللی می شود.

البته بانک مرکزی با ابلاغ ضوابط خرید و فروش ارز در تلاش است تا خرید و فروش آن را به بازار رسمی هدایت کند. گسترش روابط کارگزاری بانکی، افزایش سرعت نقل و انتقالات وجوه و افزایش درجه نقدینگی در بانک ها ازجمله سیاست های ارزی بانک مرکزی است که در دست اجراست.

نباید این را فراموش کنیم که هر ساله و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و آغاز تعطیلات کریسمس، نرخ دلار افزایش پیدا می کند و با پایان رسیدن تعطیلات سال نو میلادی؛ دوباره آرامش به بازار ارز بر خواهد گشت و قیمت این پول بین المللی با کاهش روبرو خواهد شد. دیگر موضوعی که تا حدودی سبب افزایش قیمت دلار شده؛ افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش قیمت طلا است.

نرخ دلار در هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم، افزایش بی سابقه ای داشت ولی این موضوع، جایی در صفحات رسانه های همسوی دولت نداشت و کسانی که امروز دولت را برای تغییر اندک قیمت دلار مورد حمله قرار می دهند آن روزها در سکوت بودند. گویی آنها فراموش کرده اند دلار 900 تومانی تحویل گرفتند و تا مرز 4000 تومان آن را بالا بردند. شاید هم فراموش نکرده اند اما از نگاه آنها 500 تومان افزایش در دولت یازدهم بیشتر از 3000 تومان افزایش در دولت خودشان است.

سال 92 و زمانی که روحانی؛ دولت را تحویل گرفت قیمت دلار 3400 تومان بود و اینک پس از گذشت سه و نیم سال از عمر دولت تدبیر و امید، نرخ دلار به چهار هزار و بیست و هشت تومان رسیده است.  با تدبیر دولت یازدهم این نوسان به حداقل رسید اینک این بی انصافی است که رویکرد دولت در خصوص تثبیت قیمت دلار را ندید بگیریم و دولت و بانک مرکزی را مورد هجمه قرار دهیم.

باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری هستیم؛ عنوان شدن اینگونه انتقادها از سوی دلواپسان کاری عادی است و این بزرگنمایی ها بر علیه دولت تدبیر و امید در مخدوش کردن افکار عمومی تاثیری ندارد و مردم عملکرد خود آنها را در هشت سال فراموش نکرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز