سلحشوری در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

بررسی بازنشستگی پیش از موعد و بیمه زنان در مجلس

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۰۰۱۷۳
بررسی بازنشستگی پیش از موعد و بیمه زنان در مجلس
نماینده مردم تهران با بیان اینکه "با توجه به جمیع جهات بحث بازنشستگی زودتر از موعد یعنی 25 سال را برای زنان که خواست اکثریت آنها بود را مطرح کردیم" گفت: بحث بیمه زنان یکی دیگر از موضوعات جدی است که نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون زنان آن را پیگیری می کند البته این بحث از آنجایی که در چند ماده جداگانه مطرح شده لازم است در جلساتی با وزارت کار به یک جمع‌بندی برسیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سالهاست که در میان مباحث موضوع  پرداختن به وضعیت زنان داغ است اما وقتی پای عمل مطرح می شود کمتر برنامه ای آن هم در سطح کلان به این قشر اختصاص داده می شود یا اگر هم گامی برداشته شود پشت در اجرا باقی میماند. 

چندی است لایحه برنامه ششم توسعه تنظیم و در صحن علنی بهارستان در حال بررسی است برنامه ای که به گفته رئیس فرا کشیدن زنان چندان بی توجه به زنان و مشکلات آنها نبوده است.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون زنان در این راستا به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: در مورد پرداختن به مشکلات زنان ابتدا باید بگویم ما منتظر یک لایحه جامع از سوی دولت هستیم که خانم مولاوردی(معاون رییسجمهوری در امور زنان) اعلام کرده اند که این لایحه آماده است و به زودی  به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در برنامه ششم توسعه در خصوص مسایل زنان به آن پرداخته شد بیشتر متوجه سه ماده است که مستقیما با موضوع زنان در ارتباط است البته ناگفته نماند در موادی هم که در کمیسیون اجتماعی مطرح شد باز به موضوع زنان نگاه شده است.

سلحشوری تصریح کرد: به طور مشخص می توان به طرح جامع توانمندسازی زنان اشاره کرد؛ همچنین در موضوع اولویت های کلان فرابخشی باز نگاهی به بحث زنان شده است. 

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بحث ورزش زنان خاطر نشان کرد: نسبت به ورزش زنان نیز بیتفاوت نبودیم و از آنجایی که مقرر شد درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش اختصاص پیدا کند تصمیم گرفتیم سهم ورزش زنان را مشخص کنیم تا حق آنها در تصمیمات سلیقه ای پایمال نشود. 

پروانه سلحشوری یادآور شد: زمانی که دولت احکام برنامه ششم را در 35 ماده به مجلس تقدیم کرد، ماده 30 این لایحه به موضوع زنان و بحث عدالت جنسیتی اختصاص پیدا کرده بود که این موضوع در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید اما هنوز در صحن مطرح نشده است تا تصمیم نهایی درمورد آن اتخاذ شود. 

نماینده مردم تهران همچنین تاکید کرد: در رابطه با موضوع زنان و مشکلات آنها ما الحاقیات قابل توجهی داریم که حمایت از زنان را می تواند مورد توجه قرار دهد از جمله بحث مشاغل خانگی و بنگاه های اقتصادی زودبازده.

وی افزود: با توجه به جمیع جهات بحث بازنشستگی زودتر از موعد یعنی 25 سال را برای زنان که خواست اکثریت آنها بود را مطرح کردیم.

رئیس فراکسیون زنان تاکید کرد: بحث بیمه زنان یکی دیگر از موضوعات جدی است که نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون زنان آن را پیگیری می کند البته این بحث از آنجایی که در چند ماده جداگانه مطرح شده لازم است در جلساتی با وزارت کار به یک جمع‌بندی برسیم تا این مواد را در یک ماده تجمیع کنیم که احتمالا این جلسه در هفته جاری برگزار شود.

نظر شما