صباح زنگنه در گفت‌وگو با برنا:

روسیه تا زمان تفویض قدرت به ترامپ صبوری می‌کند

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۰۸:۰۲:۵۴
کد خبر: ۵۰۰۳۹۳
روسیه تا زمان تفویض قدرت به ترامپ صبوری می‌کند
زنگنه: فعلا به نظر می‌رسد که اقدامات اوباما در رابطه آمریکا با جهان بین الملل روش متفاوتی را دنبال می‌کند. باید دقت کنیم کشوری مانند روسیه با سبقه سیاسی و رهبرانی که داشته است می‌داند اکنون زمان مخالفت نیست و ترجیح می‌دهد تا زمان تفویض قدرت به ترامپ در آمریکا صبوری پیشه کند.

«صباح زنگنه» کارشناس مسایل بینالملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون اقدامات اخیر اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری‌اش در رابطه با اسراییل و روسیه گفت: اقدامات اخیر نشان دهنده این است که اوباما از ابتدا به سیاست عکس‌العمل در مقابل کشورها و حکومت‌ها اعتقاد داشته و در صورت لزوم اقدام می‌کند. 

او ادامه داد: در مورد رژیم صهیونیستی اقدامات نتانیاهو در بی‌حرمتی نسبت به اوباما در سفر به آمریکا و ایراد سخنرانی‌هایی که نسبت به اوباما داشت نشان دهنده خرابی رابطه اسراییل و آمریکا است. گرچه اوباما در زمان خودش با خودداری از ملاقات با نتانیاهو پاسخ بی حرمتی ها را داد ولی جواب اصلی را به نظر می‌رسد در رای ممتنع به شهرک سازی اسراییل در شورای امنیت داده باشد. همچنین  نسبت به پوتین هم با توجه به نقش پوتین در انتخابات سال 2016 آمریکا که عملا به پیروز شدن ترامپ منجر شددر روزهای آخر ریاست جمهوری سعی می‌کند آن را پاسخ و جبران کند.

این کارشناس بین الملل اضافه کرد: ادامه این اقدامات در دوره ترامپ شکل دیگری پیدا خواهد کرد. هرچند اقدامات اوباما فرای عکس‌العمل‌های بین‌الملی در حوزه داخلی نیز نمود داشته و قابل توجه است برای مثال اخیرا بحث ممنوعیت برداشت نفت از مناطق ساحلی و دریایی آمریکا است که می‌تواند گامی در جهت اصلاح زیست محیطی آمریکا تلقی شود و دولت ترامپ در استخراج نفت از مناطق ساحلی دچار محدودیت خواهد شد.

زنگنه در خاتمه گفت: فعلا به نظر می‌رسد که اقدامات اوباما در رابطه آمریکا با جهان بین الملل روش متفاوتی را دنبال می‌کند. باید دقت کنیم کشوری مانند روسیه با سبقه سیاسی و رهبرانی که  داشته است می‌داند اکنون زمان مخالفت نیست و ترجیح می‌دهد تا زمان تفویض ترامپ در آمریکا صبوری پیشه کند و تصویر عصبانی خود را نسبت به اقدامات آمریکا نشان ندهد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز