ذوالفقاری در جلسه مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد؛

جلسه ویژه بررسی مدیریت و کاهش پیامهای فروش سوخت برگزار می شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۵:۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۰۰۸۲۶
جلسه ویژه بررسی مدیریت و کاهش پیامهای فروش سوخت برگزار می شود
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از برگزاری جلسه ویژه مشترک برای بررسی اقدامات مبتنی بر حوزه فروش سوخت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این جلسه با حضور مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز وزارت کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در نشست هماهنگی مبارزه با قاچاق سوخت، افزود: برگزاری جلسه ویژه، یکی از مصوبات جلسه امروز است که در آن تمامی اقدامات انجام شده و نشده در خصوص موضوع فروش سوخت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اقدامات انجام نشده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی کنترل فروش سوخت را از دیگر مصوبات جلسه امروز عنوان کرد و افزود: انتظارمان این است که نیروی انتظامی بر موضوع فروش سوخت بویژه در استان های مرزی و از جمله سیستان و بلوچستان کنترل جدی داشته باشد و البته در این عرصه عزم ملی لازم است.

ذوالفقاری درعین حال اظهار کرد: اگر سهمیه سوخت را بهبود ببخشیم اما آن را کنترل نکنیم؛ فروش سوخت از رونق خواهد افتاد.

وی ساماندهی مساله فروش سوخت در سراوان را از دیگر مصوبات مهم این جلسه برشمرد و افزود: این مساله باید از طریق ستاد مبارزه با قاچاق و با مشارکت وزارت کشور مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد و گزارش آن به مقامات بالاتر ارسال شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، تخصیص سوخت به استانهای مرزی کشور را از دیگر مصوبات جلسه امروز بیان کرد و گفت: این موضوع از طریق ستاد مبارزه با قاچاق سوخت پیگیری شود.

ذوالفقاری گفت: سهمیه تخصیصی به استانها باید نظارت شود و برای سراوان سهمیه ای ویژه در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر شفافیت قیمت سوخت تاکید کرد و گفت: این موضوع بویژه در استان های مرزی باید مد نظر قرار گیرد و البته با بحث بورس مطابقت داده نشود.

ذوالفقاری ادامه داد: بحث فروش نفت باید از طریق ساز و کارهای لازم انجام شود.

معاون وزیر کشور در پایان گفت: هر دستگاهی که در حوزه فروش نفت مشکلی دارد می تواند موضوع را با وزارت کشور مطرح کند تا مشکلات با همفکری حل شود.

لازم بذکر است که ششمین جلسه مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط از جمله شرکت های پالایش و پخش فراورده های نفتی و نیز استانداران استان های مرزی برگزار شد.

در این جلسه سه دستور کار در حوزه فروش نفت از قبیل اصلاح نظام توزیع سهمیه سوخت و اعمال نظارت بر مصرف کنندگان، اقدامات ایجابی و اقدامات مقابله ای برای مبارزه با قاچاق سوخت مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاهها گزارشاتی را در همین راستا ارائه کردند.

این جلسه در پایان مصوباتی را به همراه داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز