با موافقت نمایندگان؛

بند مرتبط با احیا و بازسازی بناهای فرسوده به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۴:۰۳:۴۵
کد خبر: ۵۰۱۲۳۳
نمایندگان مجلس بند مرتبط با احیا و بازسازی بناهای فرسوده را در ماده ۷۶ لایحه برنامه ششم توسعه را به دلیل دارا بودن ابهام و بار مالی به کمیسیون تلفیق این برنامه ارجاع دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور، با ارجاع بند (د) ماده 76 به کمیسیون تلفیق برنامه ششم به منظور بررسی مجدد و اصلاح اشکالات وارده موافقت کردند.

بنابراین گزارش، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دلیل ارجاع بند (د) ماده 76 را ابهام در این بند، حجم بالای بار مالی و پرداختن به مسکن مهر در حالی که مسکن مهر در مواد قبلی تعیین تکلیف شده است، بیان کرد.

بنابراین گزارش، بند (د) ماده 76 برنامه توسعه، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها را موظف به پیش‌بینی، احیا و بازسازی10 درصد از بافت‌های فرسوده شهری کرده که تسهیلات و بودجه مورد نیاز آن باید توسط وزارت مسکن و شهرسازی در بودجه عمومی پیش‌بینی شود، همچنین بر اساس این بند دولت موظف است حداقل 50 درصد منابع و اعتبارات بخش مسکن را اعم از طرح‌های مسکن مهر، مسکن جوانان و نیازمندان را در محدوده بافت‌های فرسوده شهری اختصاص دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز