نوبخت در نشست علنی امروز صبح:

توسعه تعاملات دانشگاهی با مراکز بین المللی جزو سیاست‌های تصریحی رهبری است

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۰۸:۵۴:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۴۶۶
توسعه تعاملات دانشگاهی با مراکز بین المللی جزو سیاست‌های تصریحی رهبری است
رئیس سازمان برنامه و بودجه با توجه به لزوم گسترش روابط دانشگاه ها و مراکز علمی ایران با مراکز بین المللی گفت: توسعه تعاملات دانشگاهی با مراکز بین المللی جزء سیاست های تصریحی رهبری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 14 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با اشاره به پیشنهاد نمایندگان برای حذف ماده 80 این لایحه در رابطه با تعاملات فعال دانشگاه های ایران با دانشگاه های بین المللی گفت: به طور حتم نظرات نمایندگان مجلس در مورد موضوعات مختلف کشور ارزشمند است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به طور حتم باید در تصمیم گیری ها و نظرات خودمان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان سند فرادست مدنظر قرار گیرد حال براساس بند 79 سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری، تصریح شده در جهت همکاری و گسترش تعامل فعال و سازنده و الهام بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه ای و جهانی به ویژه جهان اسلام و توسعه و تجارت محصولات دانش بنیان تلاش شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش همکاری ها و تعامل با مراکز فرهنگی و دانشگاهی سایر کشورها گفت: دولت و کمیسیون تلفیق در این راستا ماده 80 لایحه برنامه ششم را تدوین کردند که قطعا تصویب آن به تقویت این حوزه کمک می کند تا دانشگاه ها بتوانند با مراکز علمی و دانشگاه های خارجی تعامل داشته باشند.

در ماده 80 این لایحه آمده است: به‌منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره‌وری، تنظیم رابطه متقابل تحصیل و اشتغال، گسترش همکاری و تعاملات فعال بین‌المللی و افزایش نقش مردم در مدیریت علمی و فناوری کشور.

براساس بند الف این ماده؛ به دولت اجازه داده می‌شود به‌منظور ارتقای علمی و رقابت بین دانشگاههای کشور و تعاملات بین‌المللی در طی برنامه نسبت به ایجاد واحدها و شعب آموزش عالی با مشارکت دانشگاههای معتبر بین‌المللی و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای در داخل کشور اقدام نماید. نحوه سرمایه‌گذاری مشترک، تسهیل تعاملات ارزی و تردد اعضای هیأت علمی و دانشجویان در آیین‌نامه اجرائی که با پیشنهاد سازمان و دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، مشخص خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز