سخنگوی دولت در پاسخ به برنا:

درآمدها و حقوق ها در بودجه ۹۶ شفاف می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۴:۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۶۹۱
درآمدها و حقوق ها در بودجه ۹۶ شفاف می‌شود
نوبخت گفت: دولت در بودجه 96 حقوق ها و درآمدها را شفاف می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز در محل کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ گفت.

محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه دولت چه برنامه ای برای شفافیت حقوق مقامات و مدیران دارد، گفت: لازم است نظر سروران گرامی را به لایحه بودجه 96 که هم اکنون در کمیسیون های مجلس است، جلب کنم. در این لایحه دو تبصره گنجانده شده است که بر اساس آن همه دستگاه های اجرایی موظفند منابع درآمدی خود را فقط در حسابی که نزد خزانه داری کل است، واریز کنند لذا هیچ دستگاهی حق ندارد حسابی غیر از خزانه داشته باشد.

وی ادامه داد: تبصره دوم آن است که برخی افراد ممکن است از چند محل حقوق بگیرند لذا یک سامانه باید وجود داشته باشد که همه دریافت های فرد در آن سامانه ورود و خروج شود و در یک آکواریوم به صورت شفاف قرار گیرد تا هم میزان درآمد دستگاه ها روشن شده و هم مشخص شود کارکنان چقدر دریافتی دارند.

نوبخت تاکید کرد: از نظر دولت این اقدام، اقدامی شفاف کننده برای مبارزه و مقابله عملی با فساد است. چراکه اگر همه چیز روشن باشد و در یک  آکواریوم قرار گیرد دیگر کسی جرات نمی کند پول های غیر قانونی کسب کند و یا آن را صرف مصارفی کند که از نظر دستگاه های نظارتی و افراد دور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز