مرادی در گفتگو با برنا:

میادین دست نخورده و بکری در صنعت نفت و گاز داریم/ حضور غول‌های نفتی جهان در ایران باعث اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصاد می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۱:۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۰۲۰۰۳
میادین دست نخورده و بکری در صنعت نفت و گاز داریم/ حضور غول‌های نفتی جهان در ایران باعث اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصاد می‌شود
استاد دانشگاه تهران گفت: اشتغال بزرگترین دغدغه دولت و مجلس است و خانواده های بسیاری درگیر اشتغال فرزندانشان هستند، قطعا با ورود شرکت های خارجی به کشور و توسعه میادین نفت و گاز زمینه اشتغال جوانان فراهم خواهد شد.

"حسن مردای" استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص ورود 29 غول نفتی جهان برای شرکت در مناقصه توسعه میادین نفت و گاز کشور گفت: همه ما نگران تحریم ها بودیم. تحریم ها شرایط سختی بر اقتصاد ما وارد کرده بود اما در دوران پسابرجام شرکت های خارجی تمایل زیادی برای همکاری با ایران دارند و یکی پس از دیگری برای منعقد کردن قراردادهای نفتی به ایران می آیند. حضور غول های نفتی جهان در ایران می تواند موجب پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور شود و همه این اتفافات حاصل تدابیر وزیر نفت است که با بیست و شش سال سابقه کار وزارتی توانست ایران را به حق خود در صنعت نفت برساند.

او در ادامه افزود: اشتغال بزرگترین دغدغه دولت و مجلس است و خانواده های بسیاری درگیر اشتغال فرزندانشان هستند، قطعا با ورود شرکت های خارجی به کشور و توسعه میادین نفت و گاز زمینه اشتغال جوانان فراهم خواهد شد.

مرادی اظهار کرد: ورود این شرکت ها به صنعت نفت و گاز کشور، ثمرات زیادی برای کشور خواهد داشت. یکی از این ثمرات این است که ما در تولید گاز خواهیم توانست نیاز مصرفی داخل را تامین کنیم و دیگر نیازی به واردات گاز از کشوری همچون ترکمنستان نخواهیم داشت و حتی خواهیم توانست در مسیر صادرات گاز گام برداریم.

این استاد دانشگاه در خصوص قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران گفت: ترکمنستان به مفاد قراردادش با ایران عمل نکرد و بر خلاف تعهدش در زمینه صادرات گاز در این فصل و در اوج سرما، صادرات خود را قطع کرد.

استاد دانشگاه تهران دلیل موفقیت ایران در صنعت نفت را تدابیر زنگنه دانست و گفت: وزیر نفت با بیست و شش سال سابقه کار وزارتی و تدابیر خوب توانست تولید نفت ایران را به قبل از تحریم ها برگرداند و این اقدام برای کشور موفقیت بزرگی است.

این کارشناس حوزه انرژی در خصوص آینده صنعت نفت و گاز ایران گفت: ما میادین دست نخورده و بکری در صنعت نفت و گاز داریم و با بهره برداری از این میادین و توسعه و بهره برداری از فازهای میدان گازی پارس جنوبی و دیگر میادین و همچنین استفاده از روش های بهینه سازی مصرف سوخت و عقد قراردادهای خوب و مفید با کشورهای جهان می توان گفت که آینده ای درخشان در انتظار صنعت نفت و گاز کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز