واعظی:

صادرات و واردات ایران توسعه خواهد یافت

۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۰:۰۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۲۵۸۸
صادرات و واردات ایران توسعه خواهد یافت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه یافتن صادرات و واردات محصولات مورد نیاز ایران با پایان یافتن احداث راه آهن آستارا و برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "محمود واعظی" گفت: راه آهن قزوین - رشت - آستارا در توسعه اقتصادی گیلان موثر خواهد بود و ما باید به دنبال نرخ تعرفه محصولات باشیم و کیفیت را افزایش بخشیم.

وی ادامه داد: مهمترین ظرفیت گیلان گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی است اما باید توجه داشت که امروز در دنیا ، مهمترین صنعت گردشگری است و می توان امکاناتی را برای اقامت و هزینه کرد گردشگران فراهم ساخت و بر اساس برنامه ریزی ها در این حوزه، از راه درآمد آن، به توسعه اقتصادی رسید.

واعظی افزود: اگر بتوانیم یاد بگیریم که چگونه کالایمان را صادر کنیم، در بخش کشاورزی و عرضه آن موفق خواهیم بود.

وی پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از ظرفیت های گیلان ذکر و وجود دریای خزر را پتانسیلی عنوان کرد که می توان از آن برای نیل به اهداف توسعه بهره جست.

وی ادامه داد: باید نیازمندی های کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قزقیزستان را بفهمیم و تعرفه بهای محصولات را برای عرضه کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش، دانش آموختگان رشته های ICT را ظرفیتی برای رشد کشور خواند و افزود: امروز شرکت های فناوری اطلاعات (IT) در دنیا حرف اول را می زنند و این بحث در ایران نیز شروع شده اما هنوز به آن میزان نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شمار دانش آموختگان استان گیلان بالاست، می توانند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) فعالیت های خوبی انجام دهند و با همکاری دانشگاه گیلان، کار در این بخش اغاز شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم در زمینه مشکل پسماند گیلان اظهار داشت: معضل پسماند در همه جا وجود دارد و ما ناگزیر خواهیم بود که همان سمت و سوی سایر کشورهای دنیا را پیش بگیریم و آن هم، فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدأ و روش های دیگر در بخش ساماندهی پسماند است.

به گفته واعظی، باید یاد بگیریم که چگونه بتوانیم از بسته های صادراتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی به سودآوری برسیم.

در نشست بررسی نقش گیلان در برونگرایی اقتصاد مقاومتی، تعدادی از مدیران کل، فرمانداران، کارشناسان سازمان برنامه وبودجه استان و فعالان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان حضور داشتند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته (پنجشنبه) در شورای اداری شهرستان های رودسر و شفت حضور یافت.

وی امروز (جمعه) نیز در جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی شرکت می کند.

 

نظر شما