در یاداشتی منتشر شد؛

آخرین واکنش کری در نامۀ خداحافظی

۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۰:۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۶۰۲
آخرین واکنش کری در نامۀ خداحافظی
«جان کری» در یادداشتی که سایت وزارت خارجه‌ آ‌مریکا آن را در آستانه تغییر دولت این کشور منتشر کرده، نوشته است: باید فشار را بر ایران حفظ کرده و به مقابله با برنامه موشکی این کشور ادامه بدهیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، وزیر خارجه دولت اوباما در "یادداشت خداحافظی از کابینه" که پنجشنبه منتشر شد آورده است: تحریم‌ها به‌تنهایی نمی‌توانست به "تهدید" برنامه هسته‌ای ایران پایان بدهد.

کری در این یادداشت رابطه آمریکا با ایران را پرمناقشه توصیف کرده و نوشته است: «باید فشار را بر ایران حفظ کرده و به مقابله با برنامه موشکی این کشور ادامه بدهیم».

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرده است که به‌لطف برجام، «آژانس هم‌اکنون کل چرخه تأمین برنامه هسته‌ای ایران از آغاز تا پایان را در مدار توجه قرار داده است».

وی مدعی شد: توافق هسته ای ایران در واقع تجسم قدرت دیپلماسی بود این توافق از اسراییل و متحدان آمریکا در برابر حملات هسته ای حفاظت کرد.

کری که در یادداشت خداحافظی 21 صفحه ای خود، 26 بار کلمه "ایران" را به کار برده، نوشت: ایران در حال حاضر با مواد هسته ای که در اختیار دارد قادر به ساخت سلاح هسته ای نیست بنابراین آنچه ما مشاهده کرده ایم که توافق هسته ای راههای ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بست.

جان کری ضمن یادآوری اینکه دولت کشورش ائتلافی برای وضع تحریم علیه ایران تشکیل داده تصریح کرده است: «درباره دولت ایران، ما تصریح کرده‌ایم در صورتی که تهران سیاست‌های تنش‌آمیزش را تغییر دهد پذیرای آینده‌‌ای متفاوت هستیم».

کری تاکید کرد: عقب نشینی از توافق هسته ای با ایران گام بسیار خطرناکی است.

داعش به سرعت نابود نمی شود

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از یادداشت خود درباره داعش نوشت: به نظر نمی رسد که تهدید داعش به زودی و به طور ناگهانی خاتمه یابد و این گروه در حال تطبیق خود با شرایط جدید است.

کری افزود: یکی از مهمترین اولویت اصلی وزارت خارجه آمریکا  ادامه مبارزه و شکست دادن گروه تروریستی داعش خواهد بود. این گروه تروریستی دو سال پیش در حال جشن گرفتن و قدرت نمایی بود و این نگرانی وجود داشت که مرزهای موجود در نقشه را برای همیشه تغییر دهد با این حال دولت آمریکا با تشکیل ائتلاف ضد داعش اجازه نداد این اتفاق بیفتد و این روند را معکوس کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز