پاکسازی هزاران نفر از کارمندان ترکیه

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۸:۵۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۲۸۱۳
پاکسازی هزاران نفر از کارمندان ترکیه
هزاران نفر از کارمندان دولتی ترکیه در موج تازه از پاکسازی عناصر متهم به گروه گولن در درون دستگاههای حکومتی اعم از قضایی، نیروهای مسلح و امنیتی و آموزشی اخراج شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسانه های ترکیه اعلام کردند که در موج تازه اخراج، چهار هزار و 386 نفر ز کارمندان دولت از کار برکنار شده اند و فعالیت صدها نهاد مدنی نیز تعطیل شده است.
دولت آنکارا با استفاده از اختیارات قانون حالت فوق العاده که برای سومین دوره نیز تمدید شد، جمعه شب سه بخشنامه 'در حکم قانون' صادر کرد که با انتشار در شماره مکرر روزنامه رسمی این کشور اجرایی شد.
به موجب این بخشنامه ها، دو هزار و 687 نفر از دستگاه پلیس، نزدیک به 2 هزار نفر از وزارت دادگستری، هشت نفر از دیوان عالی قضایی، 149 نفر از نیروی دریایی، 164 نفر از نیروی هوایی، 649 نفر از وزارت سلامت، 649 نفر از مدرسان و استادان دانشگاهی و 135 نفر از سازمان دیانت اخراج شدند. 
دولت آنکارا همچنین فعالیت 83 انجمن در 20 شهر مختلف را که از سوی شورای امنیت ملی ترکیه به عنوان مضر تمامیت و حاکمیت ملی ترکیه تشخیص داده شده و متهم به ارتباط با سازمان های تروریستی هستند، متوقف کرده است. 
دولت آنکارا به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای (25 تیرماه گذشته) بیش از 140 هزار نفر را از دستگاههای دولتی پاکسازی کرده، صدها شرکت را مصادره، 15 دانشگاه وقفی و هزاران موسسه آموزشی را تعطیل کرده است. 

 

نظر شما