خسروی:

زمینه فعالیت بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز فراهم شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۵:۴۱:۰۶
کد خبر: ۵۰۳۱۲۲
زمینه فعالیت بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز فراهم شد
رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران از تدوین قراردادهای تلفیقی به منظور تکمیل و فروش گاز در مناطق "خارگ" و "بهرگان" خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "سلمان خسروی" گفت: مدل جدید قراردادی که به صورت تلفیقی از مدل‌های B.O.T (ساخت، بهره برداری و انتقال)، فروش گاز و اجاره تاسیسات به منظور تکمیل و فروش گاز در مناطق "خارگ" و "بهرگان" است، برای نخستین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران از سوی امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران تدوین و ارائه شد.

وی افزود: در این مسیر، اسناد فرآیند ارجاع کار و قرارداد با استفاده از مدل مشارکت عمومی– خصوصی به منظور تامین مالی و تکمیل طرح NGL خارگ و شیرین‌سازی و تفکیک گازهای همراه مناطق خارگ و بهرگان و فروش گازهای همراه و محصولات سنگین‌تر از اتان نهایی شده است.

به گفته خسروی، از آنجا که استفاده از مدل‌های مختلف برون‌سپاریِ همزمان تامین منابع مالی و عملیات اجرایی، متناسب با مقتضیات صنعت و در این مقیاس بی‌سابقه است، در اجرای مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، ماموریت تهیه و تدوین اسناد ارجاع کار و قرارداد مربوطه به شرکت نفت فلات قاره ایران واگذار شد. بر این اساس، کارگروهی متشکل از امور قراردادها و مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران و نمایندگان معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی، مدیریت‌های امور حقوقی امور مالی و مدیریت برنامه‌ریزی شرکت ملی نفت در مدت چهار ماه و طی جلسات متعدد کارشناسی، نسبت به آماده سازی اسناد اقدام کردند.

وی با بیان این‎که پس از انتشار فراخوان عمومی از طریق روزنامه‌های سراسری، ارزیابی کیفی و مالی متقاضیان انجام شده است، افزود: در حال حاضر اسناد واگذاری طرح به متقاضیان دارای شرایط تحویل شده و به زودی پس از بررسی پیشنهادهای مالی، ابلاغ برنده انجام خواهد شد.

رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با توجه به سیاست وزارت نفت مبنی بر جذب سرمایه از طریق مشارکت بخش خصوصی، این تجربه و نتایج آن می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران باشد.

 

 

نظر شما