ثبات در قیمت طلا؛

بهای نفت کاهش یافت

۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۰۹:۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۳۸۶۷
بهای نفت کاهش یافت
افزایش صادرات نفت ایران طبق توافق اوپک و افزایش فعالیت سکوهای نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه را کاهش داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رویترز روز دوشنبه گزارش داد؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات روز دوشنبه در بورس‌های آسیا کاهش یافت. افزایش صادرات نفت ایران (بنا بر مندرجات توافق اوپک) و همچنین افزایش فعالیت سکوهای نفتی آمریکا در دهمین هفته متوالی، مهمترین علل نزول بهای جهانی طلای سیاه عنوان می‌شود.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 13 سنت کاهش به 56 دلار و 97 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 20 سنت کاهش، 53 دلار و 79 سنت مبادله شد.

به گفته تحلیلگران، ایران از آغاز ماه اکتبر سال گذشته بیش از 13 میلیون بشکه نفت خام ذخیره شده در تانکرهای دریایی را به فروش رسانده است. تهران هم‌اکنون 16 میلیون و 400 هزار بشکه نفت در تانکرهای دریایی در اختیار دارد و می‌تواند با توجه به مندرجات توافق اوپک، برای فروش آن‌ها وارد عمل شود. این در حالی است که ایران در آغاز سال گذشته میلادی 29 میلیون و 700 هزار بشکه نفت در تانکرهای دریایی در اختیار داشت. هفته گذشته همچنین بر تعداد سکوهای نفتی شرکت‌های آمریکایی برای دهمین هفته متوالی افزوده شد.

این در حالی است که بهای جهانی طلا امروز در بورس‌های آسیا بدون تغییر نسبت به آخرین ساعات روز جمعه، 1173 دلار و 6 سنت در ازای هر انس باقی ماند. طلا هفته گذشته حدود 2 درصد افزایش بها را تجربه کرد که از آغاز ماه نوامبر سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز