مدیرکل پروژه جهانی ایتر در پیام تسلیت ارتحال هاشمی رفسنجانی:

هاشمی پشتیبان پروژه گداخت بود

۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۲۰:۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۰۴۴۵۹
هاشمی پشتیبان پروژه گداخت بود
مدیرکل پروژه جهانی ایتر با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی پشتیبان پروژه گداخت هسته ای بود ابراز امیدواری کرد با توسعه هرچه بیشترهمکاریهای ایران و ایتر در آینده بتوانیم این میراث گرانبهای آیت الله هاشمی رفسنجانی را ارج نهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، «برنارد بیگوت» (Bernard Bigot) در پیامی که برای«علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ارسال کرده است ضمن تسلیت رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیان کرده است:«من هم مثل بسیاری از ایرانی ها و مردم سراسر جهان با اطلاع از خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اندوهگین شدم.»

مدیرکل پروژه جهانی ایتر خاطر نشان کرد: حضور او (هاشمی رفسنجانی) با نگاهی بلند و عملگرایانه، نیرویی خارق العاده در طول ده ها سال در جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده بود و یقین دارم که فقدان وی به شدت محسوس خواهد بود.

در پیام مدیرکل پروژه جهانی ایتر آمده است: « نقش محوری وی در بنیانگذاری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان زمینه ساز توسعه علوم مختلف از جمله پروژه گداخت، بخشی از خدمات ارزشمند اوست که ثمرات آن را در طول ده ها سال نسل های آینده خواهند دید.

بیگوت در پیام خود با بیان این مطلب که «بسیاری نوشته اند که عمر او به موازات اعتلای کشورش به پیش می رفت» اشاره می کند:همین اواخر بود که از وی شنیدیم که ( آینده به گفت وگو و تعامل تعلق دارد..) این احساسات برای من که معتقد به تلاش مستمر برای توسعه همکاری صلح آمیز بین ملتها هستم، احساسی آشنا است.

وی در این پیام هاشمی رفسنجانی را پشیبان پروژه گداخت عنوان کرده و از اینکه او در قید حیات نیست تا شاهد امضای قرارداد همکاری جمهوری اسلامی ایران و ایتر باشد ، ابراز تاسف کرد.

مدیرکل پروژه جهانی ایتر دراین پیام با اشاره به اینکه «هیچ حوزه ای مهمتر ازعلوم و فن آوری پیشرفته برای این نوع همکاریها نیست» ابراز امیداوری کرده است:« با توسعه هرچه بیشترهمکاریهای ایران و ایتر در آینده بتوانیم این میراث گرانبهای آیت الله هاشمی رفسنجانی را ارج نهیم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز