مسعود پزشکیان در گفت و گو با برنا؛

هیچ کس نمی‌تواند جای هاشمی را در مجمع بگیرد/ رفسنجانی انقلاب را با هیچ چیزی معامله نکرد

۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۱:۳۱:۳۲
کد خبر: ۵۰۴۵۶۰
هیچ کس نمی‌تواند جای هاشمی را در مجمع بگیرد/ رفسنجانی انقلاب را با هیچ چیزی معامله نکرد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند "هیچکس برای من هاشمی نمی شود"، هیچ کسی نمی تواند جای هاشمی رفسنجانی را در مجمع بگیرد و هیچ مشابهی نخواهد داشت.

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: هر کسی ایران و انقلاب را می شناسد آیت الله هاشمی رفسنجانی را هم می شناسد و نقش ایشان در انقلاب و پس از آن نقشی تاثیرگذار و بی بدیل بوده است.

پزشکیان با اشاره به رابطه نزدیک آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام خمینی (ره) اظهار داشت: حضرت امام(ره) در هر برهه ای که مشکلاتی به وجود می آمد به راهکارهای آیت الله هاشمی اعتماد داشتند و با توجه به تیزهوشی‌ها و تیزبینی‌ها و زکاوتی که داشت می توانست مشکلات را تا حدود زیادی حل و فصل کند و واقعا رفسنجانی یک انسان استثنایی بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر خلأ وجود ایشان احساس خواهد شد گفت: برخی افراد تنها حضورشان تاثیر‌گذار نیست و حتی رفتنشان هم بسیاری از موضوعات را روشن می کند و خیلی از افراد را رسوا می کند چیزی که از این به بعد باید منتظر آن باشیم.

پزشکیان ادامه داد: آن افرادی که در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی صحبت‌های  ناروایی را مطرح می کردند امروز در صدا و سیما و... حرف های دیگری می زنند چون خودشان می دانند و می دانستند که آنچه می گویند صحت ندارد.

نایب رییس مجلس افزود: آقای هاشمی رفسنجانی فردی بود که همه وجودش را وقف انقلاب کرد و سکوت و کوتاه آمدنش فقط برای انقلاب بود و اگر می خواست برای خود کار کند توانایی های بسیاری داشت اما انقلاب را هیچگاه با هیچ چیز معامله نکرد و از کنار ناملایمات گذشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان ثبت نام ریاست جمهوری اظهار داشت: سال 92 او را برای پست ریاست جمهوری رد صلاحیت کردند اما او بدون هیچ اعتراضی از قانون تمکین می کند اما چند وقت بعد با یک حرف تاثیر خود را برنتیجه می گذارد.

وی تاکید کرد: آیت الله رفسنجانی فردی استثنایی بود که در زمان حیات تاثیر بسیاری داشت و بعد از رحلت او نیز باز تاثیرگذار خواهد بود.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که آینده اصلاحات چه خواهد شد گفت: اصلاحات یک منش و یک راه است که چنانچه افراد گام درست در مسیر اصلاحی داشته باشند این مسیر مسدود نخواهد شد.

وی در مورد احتمال گزینه بعدی برای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ ارزیابی برای گزینه بعدی ندارم و انتخاب آن برعهده مقام معظم رهبری است اما مطمئنم همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند "هیچکس برای من هاشمی نمی شود"، هیچ کسی نمی تواند جای هاشمی رفسنجانی را در مجمع بگیرد و هیچ مشابهی نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز