مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار:

پرونده ۲۰۵۹ شکایت بورسی بسته شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۰:۴۷:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۶۶۸
پرونده ۲۰۵۹ شکایت بورسی بسته شد
شکایات واصله به مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس در سال جاری شامل ۱۷۳۰ مورد در خصوص ناشران، ۲۹۸ مورد در خصوص کارگزاران، ۲۶ مورد در خصوص نهادهای مالی غیرکارگزار و مابقی از سایر اشخاص است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدمرتضی شهیدی گفت: از کل شکایات واصله به مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس در سال جاری، ۱۷۳۰ مورد در خصوص ناشران، ۲۹۸ مورد در خصوص کارگزاران، ۲۶ مورد در خصوص نهادهای مالی غیرکارگزار و مابقی از سایر اشخاص است. بیشترین شکایات هم مربوط به عدم پرداخت سود بوده است.

وی افزود: سامانه رسیدگی به تخلفات و شکایات (سمتا) از ابتدای امسال ۲۲۲۷ شکایت را ثبت کرده است که کارشناسان این مدیریت در مقام رسیدگی به آن با ناشران اوراق بهادار، نهادهای مالی، تشکل های خودانتظام یا واحدهای نظارتی سازمان مکاتبه کرده اند.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: تاکنون از این تعداد، ۲۰۵۹ شکایت بایگانی و مختومه شده و ۱۶۸ مورد در حال بررسی و رسیدگی است که تعداد شاکیان حقیقی ۲۱۵۶ و شاکیان حقوقی ۷۱ شخص هستند؛ ضمن اینکه مدیریت پیگیری تخلفات در راستای تحقق اهداف قانون بازار اوراق بهادار و انجام تکالیف سازمانی، ضمن رسیدگی به گزارش های تخلفاتی واصله، اقدام به رسیدگی به شکایات در حوزه بازار سرمایه نیز می کند.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: میانگین زمان پاسخ دهی به شکایات از ابتدای سال تاکنون ۲۷.۴ روز است که در ۴۹۴ مورد، از طریق استعلام از واحدهای سازمانی پاسخ دهی صورت پذیرفته و در ۱۰۷۲ مورد از خود متشاکی درخواست پاسخ شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد شکایات، بیشترین آن مربوط به عدم پرداخت سود به تعداد ۸۴۰ مورد است که این مدیریت در تلاش است در راستای احقاق حقوق سرمایه گذاران اقدام به تمهید زمینه های اعتماد در بازار سرمایه کرده و با شفافیت کامل به رسیدگی تخلفات و شکایات بپردازد.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از کلیه اشخاص تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اعم از ناشران، نهادهای مالی و تشکل های خودانتظام خواست، ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه های کدال یا ستان برای تهیه و ارسال پاسخ به این مدیریت اقدام کنند تا نتیجه بررسی ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز