جمالی در گفت و گو با برنا:

دیپلمات های ما پشتوانه مردمی دارند/ نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۸:۳۱:۴۳
کد خبر: ۵۰۵۸۰۵
دیپلمات های ما پشتوانه مردمی دارند/ نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم
عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی گفت: در دنیای دیپلماسی و در تعاملات سیاسی میان کشورها طرف مقابل همواره پشتوانه سیاسی دیپلمات ها را مورد ارزیابی قرار می دهد که در کشور ما معمولا این پشتوانه، پشتوانه مردمی است.

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا و عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی در خصوص لزوم حفظ اتحاد در داخل به منظور پیشبرد اهداف بین المللی در سیاست خارجی به خبرگزاری برنا گفت: در دنیای دیپلماسی و در تعاملات سیاسی میان کشورها طرف مقابل همواره پشتوانه سیاسی دیپلمات ها را مورد ارزیابی قرار می دهد که در کشور ما معمولا این پشتوانه، پشتوانه مردمی است.


جمالی ادامه داد: چنانچه برای طرف مقابل مسجل شود که تیم دیپلماسی از پشتوانه قوی برخوردار است طبیعی است حرف او از نفوذپذیری بیشتری برخوردار خواهد بود همان طور که اگر مخالف آن تلقی شود این اثرگذاری کمتر خواهد بود.


وی با اشاره به اختلافات داخلی تاکید کرد: من همواره پیشنهادم این بوده است که اگر اختلاف و تفاوت نظری وجود دارد آن را در داخل حل کنیم و دیپلماتی را که به عنوان کشتی گیر به رقابت با حریف می فرستیم نباید آنها را تضعیف کنیم باید همواره در لحظه مبارزه مشوق تیم خود باشیم.


عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی در مورد اظهاراتی که در خصوص نشست اخیر وین مطرح شد گفت: شایعاتی که مطرح شده بود از سوی آقای عراقچی تکذیب شد در همین راستا قرار بود روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی میزبان آقای عراقچی باشد که نتوانستند در موعد مقرر به تهران بیایند و برهمین اساس جلسه لغو شد و از آنجایی که در حال حاضر رییس کمیسیون امنیت ملی در کشور عراق هستند طبیعتا امکان برگزاری جلسه وجود ندارد اما ما مصر هستیم در فرصتی مناسب برای پایان دادن به این شایعات جلسه ای را با ایشان برگزار کنیم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا اتهام زنی ها پیش از مشخص شدن موضوع می تواند مشکل آفرین باشد گفت: در داخل همه باید بر این مهم اصرار بورزیم که انسجام داخلی را حفظ کنیم و پیش از هر اظهارنظری اول صحت آن را مشخص کنیم.

نظر شما