با ۱۴۵ رأی موافق؛

سامانه الکترونیکی کنترل خودرو در مبادی گمرکی و مرزها راه اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۴۲:۴۰
کد خبر: ۵۰۶۲۱۷
سامانه الکترونیکی کنترل خودرو در مبادی گمرکی و مرزها راه اندازی می‌شود
نمایندگان مجلس با راه اندازی و به روزرسانی سامانه های کنترل الکترونیکی خودرو در مبادی گمرکی و مرزها توسط نیروی انتظامی در جهت مقابله با قاچاق کالا موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با بندهای الف و ب ماده 123 این لایحه با 145 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بخش الف بند 3 ماده 123 این لایحه آمده است: مفاد قانون الحاق سه تبصره به بند(12) ماده(4) قانون تشکیل نیروی انتظامی( مصوب 18/2/79) به شهرهای بالای یک میلیون نفر تسری می یابد.

براساس بخش ب بند 3 ماده 123 این لایحه آمده است: به منظور کنترل و مبارزه موثر با قاچاق کالا به نیروی انتظامی و گمرک اجاده داده می شود نسبت به نصب، راه اندازی و به روزرسانی سامانه های کنترل خودرویی و کانتینری (ایکس‌ری) در مبادی گمرکی، ورودی و خروجی مرزها و ایستگاههای بازرسی و کنترلی ناجا از طریق اشخاص و موسسات حقیقی و حقوقی غیردولتی اقدام نمایند. مدیریت و بهره برداری از این سامانه ها حسب مورد در اختیار نیروی انتظامی و گمرک می باشد.

به‌منظور تأمین هزینه‌های مربوط به تامین هزینه های راه‌اندازی، نگهداری و بروزرسانی سامانه های کنترلی خودرویی کانتینری (ایکس ری) و تجهیزات مربوط به آن صاحبان بار یا خودرو مکلفند به هنگام کنترل و صرفاً در مبادی ورودی و خروجی نسبت به پرداخت تعرفه مربوط اقدام کنند. میزان این تعرفه در بودجه سنواتی تامین می شود.

 

نظر شما