استاندار البرز :

برجام اعتماد جامعه جهانی را به ایران اسلامی جلب کرد

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۱۳:۰۶:۵۴
کد خبر: ۵۰۶۷۵۵
برجام اعتماد جامعه جهانی را به ایران اسلامی جلب کرد
سید حمید طهائی استاندار البرز در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید به ویژه پس از برجام در یک سال گذشته در این استان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ استاندار البرز نخستین ثمره برجام را فرو ریختن دیوار بی اعتمادی کاذب ایجاد شده از سوی قدرت های زورگو دانست و گفت: برجام اعتماد جامعه جهانی را به ایران اسلامی جلب کرد.

سید حمید طهائی افزود: پیش از این در دنیا ایران اسلامی را به عنوان حامی تروریست می شناختند و به همین بهانه دشمنان اسلام ستیزی در دنیا به راه انداخته بودند.

وی ادامه داد: اکنون پس از برجام این نگاه تغییر یافته اگرچه برخی از کشورها دست از خصومت با ایران اسلامی برنمی دارند، اما اکنون جامعه جهانی به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران واقف بوده و فضای منفی از بین رفته است.

استاندار البرز گفت: قطعنامه هایی که علیه ایران اسلامی وضع شده بود همه از سوی خودشان لغو شد. امروز شاهد آن هستیم دشمنان ما خود دچار اختلاف شده اند که امیدواریم این اختلافات بیشتر شود چراکه منافع جمهوری اسلامی نیز درهمین جا است.

وی اضافه کرد: برجام آغازی برای یک مسیر طولانی است، بنابراین گام به گام به اهداف خود می رسیم.

طهائی برجام را حاوی نکاتی دانست که باعث توجه جامعه جهانی به ظرفیت های ایران شد و حضور سرمایه گذاران در کشور را به دنبال داشت.

وی با اشاره به حضور سرمایه گذار ایرلندی در استان البرز، ادامه داد:بنا براظهار نظر این سرمایه گذار، ایرانیان در دنیا بی نظیر هستند و به دلیل احساس امنیت و آرامش خاطری که داشتند ایران را برای سرمایه گذاری های انتخاب کرده اند و سرمایه گذار آلمانی با معرفی فناوری که در اختیار داشت، برای قرار دادن محصول ایرانی در سبد کالای خود اعلام آمادکی کرده است.

وی تاکید کرد: می توان واحدهای تولیدی که در نتیجه سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده را از نزدیک دیدن و بازدید میدانی داشت.

طهائی با اشاره به روابط دو جانبه با کشورهای جهان نیز گفت: چندی پیش با حضور مسئولان استان البرز در کشور اوکراین و راه اندازی نمایشگاهی در این کشور توانستیم این امر مهم که کالای ایرانی مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است را از نزدیک بررسی کنیم.

وی یادآورشد: در روسیه نیز کالای ایرانی مورد توجه است که همه این موارد پس از برجام و به واسطه امنیت و آرامش حاکم در ایران اسلامی اتفاق افتاده است.

استاندار البرز گفت: اکنون شش هیات خارجی وارد استان شده و متمایل به سرمایه گذاری در البرز شده و بازدیدها و مذاکرات خود را داشته اند، گرچه برخی از مشکلات صددرصد حل نشده مانند مبادلات مالی اما فعالیت ها در این زمینه ادامه دارد و تفاهم نامه ها یکی پس از دیگری به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این تحولات بارقه امیدی برای واحدهای تولیدی بود تا برای آینده خود برنامه ریزی کنند تا علاوه بر بهبود چرخه تولید بتوانند فناوری خود را ارتقاء دهند.

طهائی با اعلام اینکه سرمایه گذاری در سال 92 در استان البرز صفر بود، گفت: در دو سال و نیم گذشته شاهد سرمایه گذاری 519 میلیون دلاری هستیم که برای حدود هزار و 884 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، دانمارک، چین، مالزی، هلند، فرانسه، امارات، ایرلند، هند و ترکیه برای حضور در استان البرز اعلام آمادگی کرده اند.

سرمایه گذاری در تولید داروهای ضد سرطان، کوره های ذوب الکتریکی، قالب ماندگار سازه های بتنی، بخشی از موتور خودرو، نیروگاه خورشیدی، انواع رنگ ساختمانی، تولید رشته هایی از پلی اتیلن، تولید دارو و عصاره گیاهان، تولید انواع لوازم خانگی، بسته بندی کیسه خون، انسولین پیشرفته، انواع سرپوش پلاستی و تولید پارچه های پرده ای عرصه هایی است که سرمایه گذاران خواهان حضور در آن هستند.

استاندار البرز گفت: این تولیدات با هدف مصرف داخلی و صادرات به کشورهای دیگر صورت می گیرد. امروز در بحث پرده نیز شاهد هستیم این تولید با همکاری مشترک ترکیه با برند ایرانی تولید شده و در آینده به خارج کشور صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: قلم تزریق انسولین که وارداتی است، پیگیر تولید آن هستیم و شرکت ترکیه ای در تولید انواع لوازم برقی خانگی مشارکت خواهد داشت.

طهائی با اعلام اینکه هفته ای یک بار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان البرز تشکیل جلسه می دهد، گفت: دراین جلسات تلاش می شود تا مشکلات واحدهای تولیدی در همان جلسه مرتفع شود و برخی از جلسات در خود واحدهای تولیدی تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 90 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار و 983 پرونده در آنها مطرح شده و یک هزار و 406 مصوبه داشته ایم که 915 مورد آن اجرایی شده است.

استاندار البرز گفت: سهمیه البرز برای ارائه تسهیلات به این واحدها 470میلیارد تومان بود که 750 پرونده در این زمینه تشکیل و به تصویب رسید که البته اعتبار مورد نیاز هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شد.

وی خاطرنشان کرد که در سفر آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی به استان البرز سقف تسهیلات برای استان البرز برداشته شد.

طهائی افزود: حدود 581 پرونده به بانک ها برای پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات ارسال شد که بانک ها تا کنون 254 مورد را با 223 میلیارد تومان تصویب و پرداخت کرده اند.

استاندار البرز ادامه داد: ما 900 میلیارد تومان پیشنهاد به بانک ها داشتیم که امیدواریم بانک ها تسریع کنند و هر مقداری که می شود تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار دهند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهوری به استان البرز اشاره کرد و گفت: از 995 میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی و تملک دارایی که به تصویب رسیده 367 میلیارد تومان تا پایان سال 95 پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار قرار است ظرف دو سال پرداخت شود و مابقی نیز در سال آینده تخصیص می یابد و قرار است این اعتبار به طور 100 درصدی اختصاص یابد که می تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

استاندار البرز افزود: ما در جریان سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان بخشی از پروژه های عمرانی را مطرح کردیم. بخشی هم طرح هایی است که در همکاری مشترک با موسسات اقتصادی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: 350 طرح را به موسسات اقتصادی کشور معرفی کرده ایم که این طرح ها، تولیدی، صنعتی و خدماتی است که قرار است در قرارداد بین این واحدها و موسسات به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: مجموع بودجه سال استان البرز 126میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 30.1 رشد داشته و تا کنون 50 درصد تخصیص یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز