ترکان:

برخی درباره قاچاق در مناطق آزاد آدرس اشتباه می‌دهند

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۰:۰۷:۴۷
کد خبر: ۵۰۷۶۳۰
برخی درباره قاچاق در مناطق آزاد آدرس اشتباه می‌دهند
مشاور رییس جمهوری گفت: در دوره ای برخی آدرس اشتباه می دادند که قاچاق از مناطق آزاد اتفاق می افتد اما این چنین نیست و تمام ورودی و خروجی های مناطق آزاد زیر نظر گمرک جمهوری اسلامی و گمرک مناطق آزاد قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نشست مشترک انجمن تولیدکنندگان منطقه آزاد ماکو با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این منطقه برگزار شد.

مشاور رییس جمهوری در این نشست گفت: پدیده قاچاق در حال حاضر مشکل تمام تولیدکنندگان و صنعتگران است.

وی افزود: در دوره ای برخی آدرس اشتباه می دادند که قاچاق از مناطق آزاد اتفاق می افتد اما این چنین نیست و تمام ورودی و خروجی های مناطق آزاد زیر نظر گمرک جمهوری اسلامی و گمرک مناطق آزاد قرار دارد.

ترکان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در کشور از قبیل مالیات، سرمایه در گردش، ارزش افزوده و باز پرداخت مطالبات بانک ها و بازگشت بدهی ها گفت: مشکل به روز نبودن فناوری ها در برخی صنایع و فقدان بازار مناسب به واسطه قاچاق و واردات بی رویه هم باعث رکود در بازار تولیدکنندگان شده است.

مشاور رییس جمهوری تاکید کرد: شاید اگر بتوانیم در همه مرزهای کشور کنترل داشته باشیم شرایط بهتر می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه حرکت منطقه آزاد ماکو به سمت توسعه آغاز شده و تکاپوی مشخصی در این راستا دیده می شود البته با آغاز عملیات پروازی در فرودگاه ماکو، این منطقه به قطب مهم صنعتی و گردشگری می شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز