با صدور روادید در فرودگاه ارومیه؛

اتباع ۱۸۰ کشور بدون روادید به ارومیه سفر می‌کنند

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۴:۵۷
کد خبر: ۵۰۹۹۸۷
اتباع ۱۸۰ کشور بدون روادید به ارومیه سفر می‌کنند
معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امورخارجه گفت: به جز 10 کشور اتباع 180 کشور جهان می‌توانند بدون روادید به ارومیه سفر کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسن قشقاوی در آئین افتتاح دفتر صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی ارومیه افزود: به جز اتباع  آمریکا، انگلیس، کانادا، اردن، سومالی، کلمبیا، افغانستان، پاکستان، بنگلادش و هندوستان، شهروندان 180 کشور می توانند  بدون روادید به ارومیه سفرکنند و در فرودگاه روادید دریافت کنند.

وی افزود: با افتتاح این دفتر شهروندان کشورهای مختلف در این فرودگاه می توانند در مدت پنج دقیقه روادید خود را اخذ کنند.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر خارجه با بیان اینکه آذربایجان غربی بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگردرمانی دارد، اضافه کرد: راه اندازی دفتر صدور الکترونیکی روادید می تواند زیرساختی مناسب برای توسعه این بخش باشد.

وی اظهار داشت: ارومیه چهارمین شهر کشور است که در فرودگاه آن دفتر الکترونیکی صدور روادید افتتاح می شود و راه اندازی این دفتر، مزیتی قابل توجه به شمار می رود.

قشقاوی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پروازهای مسیر عراق به ارومیه، روادید اتباع عراقی نیز در ارومیه صادر شود.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی نیز گفت: افتتاح این دفتر فرصت خوبی برای توسعه پروازهای خارجی فراهم می کند و مهمتر از آن موجب حضور بازرگانان، سرمایه گذاران و گردشگران خارجی در استان می شود.

کمال پرهیزگار به افزایش تقاضای روادید از سوی اتباع عراقی اشاره کرد و افزود: با افتتاح دفتر صدور الکترونیکی روادید به زودی روادید برای اتباع این کشور صادر می شود.

وی از افزایش 28 درصدی پروازها از فرودگاه ارومیه در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: امیدواریم این روند افزایشی در ماه های باقیمانده امسال و سال های آینده نیز ادامه یابد.

پیش از این، روادید فرودگاهی در فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران، مشهد، شیراز و تبریز صادر می شد و ارومیه نیز در این جمع قرار گرفت.

روادید فرودگاهی تنها با هدف تسهیل روند جهانگردی اتباع کشورهای مختلف که گذرنامه های عادی دارند، صادر می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز