منتظری در جمع خبرنگاران:

در حادثه پلاسکو به جای فرافکنی و رنگ و لعاب سیاسی‌دادن به فکر مردم باشیم

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۸:۲۶:۴۳
کد خبر: ۵۱۰۷۰۲
در حادثه پلاسکو به جای فرافکنی و رنگ و لعاب سیاسی‌دادن به فکر مردم باشیم
دادستان کل کشور گفت: در حوادثی مانند حادثه پلاسکو به جای فرافکنی و رنگ و لعاب سیاسی دادن به فکر مردم باشیم و هر مقام و مسئولی در جایگاه خودش تلاش کند که این آسیب‌ها در جامعه کاهش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه همایش تخصصی معاونان ستادی و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به حادثه پلاسکو آیا شما به دادستان‌ها درباره ایمنی ساختمان‌ها دستوری داده‌اید؟ گفت: مساله ایمن سازی ساختمان‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد که برعهده شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها و وزارت کشور  و شهرسازی است.

وی ادامه داد: در این زمینه هم مردم و مسئولان شهرسازی و هم شوراهای اسلامی و شهرداری باید همت کنند. ناگفته نماند مساله مقاوم سازی را نباید از یک دستگاه انتظار داشت.

وی افزود: حادثه‌ای که رخ داد تلنگری برای مسئولان است که غفلت از آن باعث اینگونه حوادث تاسف بار می‌شود.

منتظری یادآور شد: ما ساختمان‌هایی از این دست در کشور داریم که باید به فکر سلامت و امنیت مردم باشیم و متاسفانه در برخی از موارد که ما شاهد قضایی شدن این مسایل بودیم می‌بینیم که در مراحل اولیه قصورهایی صورت می‌گیرد و از ابتدا که نقشه برداری شروع می‌شود و نظارتی که باید بر ساختمان‌ها شود و ... رعایت نمی‌شود که بخش‌های مختلفی در این قضیه ذی دخیل هستند البته بافت‌های فرسوده نیازمند تدبیری است که بخشی برعهده دولت و بخشی بر عهده شهرداری‌ها و مردم است.

وی افزود: حادثه پلاسکو حادثه ناگواری بود که رخ داد. امیدواریم این حادثه همراه خود خیراتی داشته باشد و مسئولان امر را به حرکت وادارد. ما به دادستان‌ها گفتیم که هر جا نیازمند ابلاغ قضایی است اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگیری بدهکاران بانکی ادامه دارد؟ گفت: مبارزه با فساد همیشه ادامه دارد و مبارزه با فساد توقف‌پذیر نیست و امیدواریم شاهد کاهش و نبودن فساد باشیم. هر جا فساد باشد قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره تمساح خلیج فارس و اینکه حکمش چه زمانی اجرا می‌شود؟ گفت: برای تمساح باید در دریا دنبالش رفت. ما با تمساح ارتباطی نداریم و از آن اطلاعی ندارم.

 

نظر شما