معاون وزیر جهاد کشاورزی:

فعالیت ۴۹۵ شرکت دانش بنیان و ۶۵۰۰ هیات علمی در بخش کشاورزی کشور

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۱۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۸۲۵
فعالیت ۴۹۵ شرکت دانش بنیان و ۶۵۰۰ هیات علمی در بخش کشاورزی کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شش هزار و ۵۰۰ هیات علمی در بخش کشاورزی در کشور فعال هستند، گفت: ۴۹۵ شرکت دانش بنیان نیز تاکنون با هدف استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی ساماندهی شده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، اسکندر در اولین کنگره بین المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در کرج، افزود: باید از این ظرفیت در انجام پژوهش ها و اثر بخش کردن بیشتر این پژوهش ها بهره گیریم. 
وی یکی از چالش های مهم در حوزه پژوهشی را اثر بخش بودن آنها دانست و اظهار داشت: باید اثر بخش بودن آنها را رو به روز افزایش دهیم. 
زند تصریح کرد: در بخش کشاورزی با توجه به تنوع اقلیم و تغییرات اقلیمی که با آن مواجه هستیم مطالبات برای پژوهش های جدید در راستای چگونگی تطابق با این روند در حال افزایش است. 
وی اضافه کرد: پژوهش و پژوهش محوری روز به روز در حال افزایش است و باید پاسخگوی مطالبات و نیاز روز با اجرای هر چه بیشتر این پژوهش ها باشیم. 
زند ادامه داد:امروزه اگر بخواهیم پاسخگوی نیازها باشیم باید در جهت گیری های بیرونی از ظرفیت دانشگاه ها بیشتر بهره ببریم. 
رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود:بهره گیری از ظرفیت های بین المللی و بخش خصوصی از دیگر اهداف این سازمان در راستای اثر بخشی کردن بیشتر تحقیقات است. 
وی در ادامه با بیان اینکه باید از پژوهش محوری به خروجی محور برسیم، گفت: ایران رتبه اول سرعت رشد علمی را در سال ۲۰۱۱ را کسب کرده اما در نوآوری و خروجی محوری نتوانسته ایم موفقیت های خوبی را کسب کنیم. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:بر همین اساس راهبرد ما بر این است که پژوهش هایی را انجام دهیم که منجر به نوآوری و افزایش ثروت شود. 
زند ادامه داد: افزایش درآمد و کاهش فقر، افزایش تولید و بهبود کیفیت آن و پایداری اکوسیستم از جمله اهداف بخش تحقیقات کشاورزی ایران است که اگر غیر از این باشد مسلما موثر نخواهد بود. 
زند با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش ها دیر در اختیار قرار گرفتن پژوهش ها به کشاورزان است بیان داشت:پژوهش ها باید اقتصاد محور باشد چرا که در ازای هر یک ریال سرمایه گذاری ۳۳ تا ۴۰ ریال منفعت ایجاد خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز