مجلس فردا حادثه پلاسکو را بررسی می‌کند؛

تحقیق و تفحص برای پلاسکو؟

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۰۹:۳۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۹۱۴
تحقیق و تفحص برای پلاسکو؟
انتقادات نسبت به عملکرد شهرداری با واقعه ساختمان پلاسکو به اوج رسیده است و حال همه نگاه ها معطوف به محمد باقر قالیباف است تا پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، 10 روز است که ساختمان 17 طبقه پلاسکو فروریخته و آتش طبقه نهم تنها جان آتش نشان ها را نشانه نرفت بلکه دامن بسیاری از مدیران و نحوه مدیریت بحران را هم گرفت.

از آنجایی که سازمان آتش نشانی و تامین امکانات آن و همچنین پرداختن به ایمن سازی ساختمان ها زیر نظار شهرداری است اولین نگاه های انتقاد آمیز متوجه ساختمان شهرداری و در راس آن شهردار تهران بود. به همین دلیل امروز لزوم پاسخگو بودن شهردار  بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است به ویژه آنکه چند ماهی بیشتر نیست که از طرح تحقیق و تفحص از شهرداری بر سر ماجرای املاک نجومی و تخفیف های نجومی نمی گذرد حال سوال این است، آیا موضوع ساختمان پلاسکو به تحقیق و تفحص به جریان افتاده اضافه خواهد شد؟

«علیرضا رحیمی» عضو مجمع نمایندگان تهران در این رابطه به خبرگزاری برنا گفت: به لحاظ آئین نامه ای در تحقیق و تفحص وقتی موضوعی مطرح می شود باید همان موضوع مورد بررسی قرار گیرد و موضوع جدیدی نمی تواند به آن اضافه شود اما در مورد واقعه پلاسکو، هم کمیسیون عمران و هم مجمع نمایندگان تهران برای پیگیری رسما ورود پیدا کردند. مضاف بر اینکه مجمع نمایندگان تهران کمیته ویژه ای نیز برای بررسی حادثه مشخص کرد که از هفته گذشته کار خود را اغاز کرده است و در حال حاضر بررسی های لازم را در زمینه بهداشت و درمان، شهرداری و ساخت و ساز انجام می دهد.

وی بیان کرد: رئیس مجلس نیز به کمیته ای مشترک از سه کمیسیون عمران، شوراها و بهداشت و درمان ماموریت داد تا به این موضوع رسیدگی کنند.

رحیمی همچنین به اولین جلسه علنی خانه ملت بعد از واقعه پلاسکو اشاره کرد و گفت: قطعا جلسه فردا تحت تاثیر این واقعه قرار خواهد گرفت و در این راستا کمیسیون عمران قرار است گزارشی را در صحن علنی مجلس قرائت کند.

وی تاکید کرد: همزمان با قرائت گزارش، شهردار تهران به همراه وزیر کشور در مجلس حضور خواهند داشت و توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز