در اینستاگرام منتشر شد؛

یادداشت سیدحسن خمینی درباره سالروز بازگشت امام به ایران

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۱۴:۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۱۳۸۵۶
یادداشت سیدحسن خمینی درباره سالروز بازگشت امام به ایران
یادگار امام (ره) با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به بیان خاطره‌ای از پدرش درباره بازگشت امام به ایران پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن پیام آیت الله سید حسن خمینی به شرح زیر است:

«پدرم، مرحوم یادگار امام نقل می کردند که هواپیمایی که با آن به ایران آمدند دو طبقه بود و مسئولان هواپیما چند صندلی را در طبقه بالا برداشته بودند که امام بتوانند شب را در آنجا استراحت کنند. می گفتند وقتی جای خواب امام را انداختم و امام به بستر رفتند، من آمدم به طبقه ی پایین، ولی چند لحظه بعد یادم افتاد که چیزی را جا گذاشته ام، رفتم که آن را بردارم، دیدم که امام به راحتی به خواب رفته اند و سپس دقیقاً مطابق شب های دیگر پس از ساعاتی برای نماز شب برخاستند.

حقیقت آن است که همه ما شب هایی را گذرانده ایم که فردای آن کار مهمی داشته باشیم و می دانیم اضطراب لازمه چنین شب هایی است و به همین جهت می توانیم درک درستی از اهمیت این آسودگی و از غیر عادی بودن این آرامش و طمأنینه روحی امام پیدا کنیم.

در شبی آنچنان مهم که تاریخ سرزمین ما را رقم زد و به جرأت می توان گفت علاوه بر اینکه مهمترین شب در زندگی امام بوده ، در تاریخ ایران از شبهای کم نظیر به حساب می آید- چنین آرامش روحی تنها و تنها بر ضمیری آرام و جانی مطمئن به رحمت خدا و دلی سرشار از اعتماد به مردم مستولی می شود.

همه کسانی که امام را می شناسند و از نزدیک توفیق دیدار ایشان را داشته اند به خوبی واقفند که همین آرامش که ریشه در توکل به خدا و اعتماد به فهم و قدرت مردم داشت، بزرگترین رمز توفیقات ایشان بود. نکته ای که در همین عکس به خوبی هویداست.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز