معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

نخستین کوره بنزین‎سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۱۱:۴۷:۳۴
کد خبر: ۵۱۴۲۸۹
نخستین کوره بنزین‎سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران از روشن شدن نخستین کوره بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شانا، عباس کاظمی صبح امروز گفت: با بهره برداری از فاز نخست بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال و همچنین بهره‎برداری از طرح جدید پالایشگاه بندرعباس تولید بنزین یورو ٤ از ٣٥ درصد کنونی به دو برابر خواهد رسید.

وی همچنین از ورود نخستین کوره به واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روز سه شنبه (١٢ بهمن ماه) همزمان با آغاز دهه فجر خبرداد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اعلام این که نخستین کوره بنزین سازی این پالایشگاه روشن شد و ما امیدواریم امسال فاز نخست واحد بنزین سازی این پالایشگاه به بهره برداری برسد.

کاظمی ادامه داد: واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس چندی پیش راه اندازی شد و  هم اکنون نفتا در این واحد تولید می‎شود، همچنین نخستین محموله آن صادر شد.

وی افزود: هم اکنون٦١ میلیون لیتر بنزین پایه در کشور تولید می شود که با امتزاج به ٦٣ میلیون لیتر در روز می‎رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، از این مقدار تولید هم اکنون روزانه ٢٥ تا ٢٨ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ است که سال آینده ٢٤ میلیون لیتر دیگر به این مقدار افزوده می‎شود.

کاظمی توضیح داد: نوسان تولید ٢٥ تا ٢٨ لیتر بنزین یورو ٤ به تعمیرات اساسی پالایشگاه‎ها مربوط می‎شود.

 

نظر شما