با حضور وزیر دفاع؛

۵ دستاورد رزمی دفاعی ایران رونمایی شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۳:۵۴:۵۷
کد خبر: ۵۱۶۶۴۶
۵ دستاورد رزمی دفاعی ایران رونمایی شد
5 دستاورد رزمی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با حضور وزیر دفاع 5 دستاورد رزمی دفاعی شامل راکت هدایت شونده فجر 5، سامانه سلاح دوش پرتاب میثاق 3، سیستم سلاح نارنجک انداز 40 میلیمتری و مهمات پیشرفته، سلاح انفرادی کالیبر 45 5.56x مصاف و سلاح کمری ملی رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.

بنابر گزارش رسانه های خبری در مراسم رونمایی از این دستاوردها و افتتاح خطوط تولیدی آن سردار دهقان طی سخنانی با گرامیداشت یوم الله دهه مبارک فجر گفت: وزارت دفاع در راستای پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح در حوزه های رزم زمینی و پدافند هوایی با طراحی، ساخت و ایجاد خط تولید این سامانه های پیشرفته گام بلند دیگری در تامین نیازمندی های نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برداشت.

وزیر دفاع گفت: سامانه سلاح هایی که امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد؛ ضمن افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح در حوزه ی رزم انفرادی و پدافند هوایی تحرک عملیاتی آنها را به نحو چشمگیری افزایش میدهد.

سردار دهقان با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی، ساخت و تولید این سامانه ها در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع صورت گرفته است تصریح کرد: امروز تنوع تولید محصولات دفاعی در این سازمان منحصر بفرد می باشد.

وزیر دفاع با اشاره به رشد 69 درصدی کل تولید نظامی وزارت دفاع در 3 سال اخیر گفت : در این دوره زمانی بیش از 115 نوع سامانه و اقلام جدید دفاعی طراحی، تولید و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: با اولویت بندی پروژه های تحقیق و توسعه با رویکرد توسعه فناوری های مورد نیاز و آینده ساز در سال های اخیر مجموعا تعداد 216 طرح توسعه فناوری، توسعه محصول جدید و توسعه زیرساختی تحقق یافته است.

سردار دهقان، این دستاوردهای مهم دفاعی و خودکفایی در تولید اکثر اقلام نظامی مورد نیاز نیروهای مسلح را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) ذکر کرد و افزود : وزارت دفاع در سایه تدابیر و فرامین حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا با وجود تحریم های همه جانبه ی دشمنان در حوزه دفاعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، استحکام بخش و پشتوانه قدرتمندی برای نیروهای مسلح ، توان دفاعی و اقتدار ملی ایران اسلامی به شمار می رود.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان زبده  و اقتدار آفرین سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع تاکید کرد امروز راهبرد وزارت دفاع روز آمد سازی سلاح های مورد استفاده نیروهای مسلح با تکیه بر دانش تخصص و توانمندی داخلی است و این را در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته با روحیه جهادی و تلاش بی وقفه عینیت بخشیده است.

نظر شما