به نقل از رویترز؛

بهای نفت افزایش یافت

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۰۸:۳۶:۲۲
کد خبر: ۵۱۶۹۵۱
بهای نفت افزایش یافت
بهای جهانی نفت روز سه‌شنبه و پس از نزولِ روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهای جهانی نفت صبح روز سه‌شنبه و پس از پشت سر گذاشتن نزولِ روز گذشته افزایش یافت. بازارها نشانه‌هایی متناقض در خصوص عوامل تأثیرگذار بر بهای نفت دریافت کرده‌اند و همین امر به نوسان طلای سیاه منجر شده است.

امروز صبح بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 20 سنت افزایش به 55 دلار و 92 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 16 سنت افزایش، 53 دلار و 17 سنت معامله شد. بهای هر دو شاخص مهم نفت روز دوشنبه 1.5 تا 2 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

از آغاز سال جاری میلادی، نوسانات هر دو شاخص مهم نفت در محدوده 5 دلار در ازای هر بشکه ثابت مانده است که این به معنای ضعف قاطعیت عوامل تأثیرگذار بر بهای جهانی طلای سیاه است. کاهش تولیدات نفتی سازمان اوپک و کشورهای غیر عضو تا سقف 1.8 میلیون بشکه در 6 ماه نخست امسال از یک سو، و افزایش تولیدات در سایر نقاط جهان (از جمله آمریکا) و کاهش تقاضا برای این کالای مهم از سوی دیگر به بروز نوسانات روزانه در بهای جهانی نفت منجر شده است.

این در حالی است که صبح روز سه‌شنبه بهای جهانی طلا اندکی کاهش یافت و از رکورد دیروز خود اندکی فاصله گرفت. بهای فلز زرد روز گذشته (دوشنبه) به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده بود.

هم‌اکنون هر انس طلا با 0.1 درصد کاهش، 1234 دلار و 20 سنت معامله می‌شود. روز گذشته بهای هر انس طلا – با ثبت رکوردی 3 ماهه – به 1235 دلار و 73 سنت در ازای هر انس رسیده بود.

نظر شما