اشرفی اصفهانی در گفت و گو با برنا:

تخلفات مالی عمدتا در دولت قبل بود/ فساد مانند سرطان در همه کشور رخنه کرده است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۸:۵۸:۳۱
کد خبر: ۵۱۷۱۳۴
تخلفات مالی عمدتا در دولت قبل بود/ فساد مانند سرطان در همه کشور رخنه کرده است
رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و تجدید نظر با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کرد تا فساد ریشه کن شود گفت: البته این تخلفات عمدتا در دولت نهم و دهم بوده است و در دولت های قبلی ما به این شکل تخلفات مالی نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین اشرفی اصفهانی رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و تجدید نظر در خصوص رسیدگی به تخلفات مالی و نوع برخورد با مرتکبین آن به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: وظیفه همه مردم و مسولان است که نسبت به تخلفات مالی و کسانی که به بیراهه می روند واکنش نشان دهند و این امر تنها بر عهده قوه قضائیه نیست لذا باید ریشه یابی کرد و دریافت چرا اینچنین فساد مالی در کشور رخنه کرده است.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و تجدید نظر با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه با متخلفین برای ریشه کن کردن این معضل گفت: متاسفانه به دلیل آنکه برخورد جدی صورت نمی گیرد ما مشاهده می کنیم فساد مانند سرطان در همه کشور رخنه کرده لذا برای آنکه مردم امیدوار بشوند با دست درازان به بیت المال برخورد شود و باید اقداماتی مناسب در این راستا صورت گیرد.

وی در پاسخ به  این که رسیدگی به پرونده هایی که در گذشته اعلام شده بود به کجا رسید گفت: پرونده های زیادی هم به نهاد ریاست جمهوری و هم به تجدید نظر آمد و تا آنجایی که من در هیات بدوی بودم و امروز در تجدید نظر تاکید بر آن بود تا برخورد های قاطعانه ای صورت بگیرد که اگر این مجازات ها اجرا شود می تواند در کاهش تخلفات موثر باشد اما به هر صورت این افراد از طرق دیگر مانند شکایت به دیوان عدالت اداری و ... اقدام می کنند که باعث می شود احکام صادر شده نقض شود.

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه باید به گونه ای عمل کرد تا فساد ریشه کن شود خاطر نشان کرد: این تخلفات عمدتا در دولت نهم و دهم بوده است و در دولت های قبلی ما به این شکل تخلفات مالی نداشتیم.

وی افزود: دولت و قوه قضائیه باید همه تمرکز خود را متوجه مقابله با این تخلفات کنند  لازم به ذکر است که در این راستا سازمان بازرسی فعالیت دقیقی داشته است.

وی در مورد مصادیق پرونده هایی که به نهاد رسیده است گفت: ما باید موضوعات را به شخص ابلاغ کنیم در چند مورد قبل مواردی مطرح شد که فضای مناسبی ایجاد نشد به هر صورت ما موضوعات را بررسی و در نهایت به دستگاه قضایی ارسال می کنیم.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که چند پرونده به دستگاه قضا فرستاده شده است گفت:  هنوز پرونده ای ارسال نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز