تخت روانچی در بنیاد کوربر آلمان مطرح کرد:

درخواست همکاری فعالتر اروپا برای اجرای موفقیت آمیز برجام بویژه در حوزه بانکی

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۸:۵۷:۴۴
کد خبر: ۵۱۷۴۹۲
درخواست همکاری فعالتر اروپا برای اجرای موفقیت آمیز برجام بویژه در حوزه بانکی
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران در سخنرانی خود در بنیاد «کوربر» آلمان ضمن بر شمردن برخی بدعهدی های صورت گرفته از سوی آمریکا، همکاری فعالتر اروپا برای اجرای موفقیت آمیز برجام بویژه در حوزه بانکی را خواستار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در چارچوب سفر معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران به برلین که به دعوت رسمی همتای آلمانی و به منظور انجام رایزنی های دوجانبه صورت گرفت ، «مجید تخت روانچی» روز سه شنبه در بنیاد «کوربر» که از جمله مهمترین اندیشکده های آلمانی به حساب می آید، سخنرانی کرد.


وی در این نشست که جمعی از شناخته شده ترین تصمیم سازها و تصمیم گیران آلمانی از نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی و همچنین اندیشکده های اصلی این کشور شرکت داشتند، ضمن تبیین دیدگاهها و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به آخرین تحولات و رویدادهای جهانی و منطقه ای، به پرسشهای حاضران پاسخ گفت.


تخت روانچی در این سخنرانی ضمن بررسی روند اجرای برجام طی یکسال گذشته، تحلیل جامعی از دستاوردهای حاصل شده، چالش های پشت سرگذاشته شده و برخی موانعی که همچنان باقی مانده اند ارایه کرد. 


وی با بر شمردن برخی بدعهدی های صورت گرفته از سوی آمریکا، خواستار همکاری فعالتر اروپا برای اجرای موفقیت آمیز برجام بویژه در حوزه بانکی شد.


آخرین وضعیت روابط ایران - اروپا و ایران - آلمان، آمریکا، افغانستان، سوریه، یمن، عراق و خلیج فارس از موضوعات اصلی دیگری بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.
تداوم همکاری نزدیک ایران و آلمان در زمینه های مختلف مورد تاکید شرکت کنندگان در این نشست قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز