رهامی در گفت و گو با برنا:

لیست نهایی اصلاح طلبان در فروردین بررسی می شود/ برای پیروزی باید به لیست واحد برسیم/ از روحانی حمایت می کنیم

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۰۸:۲۴:۳۲
کد خبر: ۵۱۸۹۲۲
لیست نهایی اصلاح طلبان در فروردین بررسی می شود/ برای پیروزی باید به لیست واحد برسیم/ از روحانی حمایت می کنیم
رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگ جبهه اصلاحات گفت: تلاش ما برای رسیدن به یک لیست واحد است چرا که هر حرکتی غیر از این موجب خواهد شد آرا شکسته شود و مانند شورای سوم و چهارم شورا به اصولگرایان واگذار شود لذا لزوم اتحاد در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.

حجت الاسلام محسن رهامی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگ جبهه اصلاحات گفت: آیین نامه جدید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان که  اکنون مورد تصویب قرار گرفته است شبیه آیین نامه قبلی است با این تفاوت که نقش احزاب در آن پررنگ تر شده است و همچنین انتخابات شوراها به استان ها واگذار شده و شورای سیاست گذاری در این زمینه تنها نقش هماهنگ کننده دارد.


رهامی با بیان اینکه هنوز ساز و کار اصلی اتخاذ نشده است تاکید کرد: به نظر می رسد همان شیوه انتخابات مجلس در پیش گرفته شود و به این صورت که شورا چارچوبی را معرفی می کند و افرادی که خود را واجد شرایط می بینند اعلام آمادگی می کنند که از میان آنها لیستی تهیه می شود.


این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: از آنجایی که طبق آخرین اصلاحات در مورد شوراهای شهر تعداد افراد از 31 نفر به 21 نفر تقلیل داده شده است رقابت فشرده ای در پیش خواهیم داشت به هر صورت برخی افراد که هم اکنون در شورای شهر حضور دارند به اضافه برخی افراد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند اعلام حضور خواهند کرد که با وجود محدودیت رقابتی فشرده در پیش داریم.


او با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها به دست هیأت اجرایی انتخابات شورای شهر و روستا است گفت: این موضوع باعث می شود تا تعداد بیشتری از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شوند.


رهامی در مورد انتخاب شدنش به عنوان عضو شورای عالی سیاست گذاری گفت: در انتخابات مجلس من عضو شورا و عضو کمیته ائتلاف و رایزنی بودم. با توجه به اینکه نماینده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در این شورا حضور دارد در جلسه روز دوشنبه تصمیم گرفته شده من به عنوان شخص حقیقی در شورا حضور داشته باشم.


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگ جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: تلاش ما برای رسیدن به یک لیست واحد است چرا که هر حرکتی غیر از این موجب خواهد شد آرا شکسته شود و مانند شورای سوم و چهارم شورا به اصولگرایان واگذار شود لذا لزوم اتحاد در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.


رهامی در مورد زمان بررسی لیست گفت: ایام عید فرصت مناسبی است برای بررسی این موضوع چرا که هم اعضا ثبت نام کرده اند و هم تا حدودی وضعیت تایید صلاحیت ها مشخص شده است لذا در این ایام جلسات فشرده ای خواهیم داشت تا به یک جمع بندی برسیم.


عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما هنوز به یک جمع بندی نهایی و جلسه  ای در این مورد نداشتیم تا امروز آقای روحانی به عنوان اصلی ترین گزینه مطرح شده است و تاکنون هم رقیب جدی برای او مطرح نبوده است اما سوالی که مطرح است اینکه آیا لازم است ما گزینه ای را داشته باشیم تا چنانچه به هر علتی آقای روحانی تمایل نداشت یا شرایط فراهم کاندید شود با شرایط ویژه مواجه نشویم اما با وجود آن که تاکنون صحبتی در مورد نیامدن آقای روحانی مطرح نشده است بنابر آمدن آقای روحانی گذاشته شده است و ما هم تصمیم داریم از آقای روحانی حمایت کنیم تا در انتخابات و حل مشکلات کشور موفق شود.


رهامی در مورد گزینه اصولگرایان برای انتخابات به ویژه در مورد قالیباف گفت: تا پیش از پلاسکو قالیباف میزان رای داشت اما قضایای پلاسکو به عقبه رای او آسیب وارد کرد و مشخص نیست بعد از او چه کسی معرفی خواهد شد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد افزایش تعداد اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: این صحبت وجود دارد که علاوه بر دبیران احزاب که از ابتدا با نظر سیدمحمد خاتمی مطرح شدند اشخاص مطرحی نیز با رای حداقل سه چهارم اعضای شورای سیاست گذاری به عنوان عضو انتخاب شوند که تاکنون این رای گیری در مورد من انجام شد اما افراد دیگری احتمالا به این مجموعه اضافه خواهند شد.


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگ جبهه اصلاحات در مورد اسامی اشخاص ابراز بی  اطللاعی کرد و گفت: این احتمال وجوددارد تعداد افراد اضافه شود اما چه کسانی هنوز مشخص نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز