دعوت زنگنه از سوئدی‌ها برای همکاری در تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۳:۴۸:۰۸
کد خبر: ۵۱۹۷۷۹
دعوت زنگنه از سوئدی‌ها برای همکاری در تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز
وزیر نفت با بیان اینکه ایران از همکاری با شرکت‎های سوئدی در طرح‎های بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای استقبال می‎کند، گفت: توصیه کردیم شرکت‎های سوئدی با همکاری شرکت‎های ایرانی در زمینه تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز برای استفاده در حمل و نقل شهری فعال شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه پس از دیدار و گفت‎وگو با یک هیات سوئدی به ریاست «آن لیند»، وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد، افزود: در این دیدار درباره همکاری‎ شرکت‎های ایرانی و سوئدی مذاکره کردیم؛ وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد و هیات همراه بیشتر بحث‎هایی در باره طرح‎های بهینه سازی، کاهش مصرف انرژی و دی اکسید کربن (CO٢) مطرح کردند که ما هم از این حوزه‎ها استقبال می‎کنیم.

وی به دیدارهای یک سال اخیر با برخی مقام‎های سوئدی اشاره کرد و بیان داشت: از جمله کارهایی که ما به آنان توصیه کرده همکاری در بخش تولید خودروهای سنگین بود که اکنون این همکاری‎ها آغاز شده و شرکت‎های اسکانیا و ماموت به تازگی همکاری جدی را شروع کرده اند.

وزیر نفت یادآورشد: در ماه گذشته برای حمایت از تولید کامیون در ایران، قراردادی امضا کردیم که بخشی از آن همکاری اسکانیا و ماموت را شامل می‎شد.

وی با بیان این که سوئدی‎ها تقاضایی برای همکاری در بخش بالادستی نداشتند و آنها شرکت‎های فعالی در حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز ندارند، گفت: ما علاقه‎ مندیم در بخش‎های کاهش میزان سوزاندن گازهای مشعل، یا بالا بردن بازده حرارتی در تاسیسات صنعت نفت کار کنند؛ در قالب مجوزهای قانونی موجود می توانیم از این طرح‎ها حمایت کنیم.

 

نظر شما