کاهش بهای طلا و نفت

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۰۸:۲۷:۵۲
کد خبر: ۵۲۰۰۲۴
کاهش بهای طلا و نفت
بهای جهانی نفت علی‌رغم موفقیت توافق نفتی اوپک و کشورهای غیر عضو کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه با دریافت نشانه‌هایی در خصوص کاسته نشدن از ذخایر نفتی مازاد در بازار، علی‌رغم موفقیت توافق نفتی اوپک و کشورهای غیرعضو کاهش یافت.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 15 سنت کاهش به 56 دلار و 55 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 12 سنت کاهش، 53 دلار و 74 سنت معامله شد.

اوپک و کشورهای غیرعضو – از جمله روسیه – توافق کرده اند تولیدات نفتی خود را در 6 ماه نخست سال 2017 روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. تخمین زده می‌شود این کشورها تا 90 درصد به تعهد خود در خصوص کاهش تولیدات پایبند بوده اند. معامله‌گران امروز منتظر انتشار گزارش ماهانه اوپک هستند. این گزارش در صورت تأیید رسمی کاهش تولیدات اعضا می‌تواند بهای جهانی نفت را افزایش دهد. اما به باور تحلیلگران، افزایش تولیدات و ذخایر نفتی در آمریکا مانع از اوج‌گیری بهای جهانی نفت شده است.

این در حالی است که صبح امروز تقویت ارزش دلار در برابر ین ژاپن در پی ملاقات رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر ژاپن، بهای جهانی طلا را کاهش داد. هم‌اکنون هر انس طلا با 0.37 درصد کاهش، 1229 دلار و 45 سنت معامله می‌شود. ملاقات دونالد ترامپ و شینزو آبه به اتخاذ تصمیمی در خصوص بازارهای مالی منجر نشد و همین امر، خشنودی سرمایه‌گذاران را به همراه داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز