کرۀ شمالی از موفقیت آزمایش موشک بالستیک خود خبر داد

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۰:۰۰:۴۴
کد خبر: ۵۲۰۰۶۶
کرۀ شمالی از موفقیت آزمایش موشک بالستیک خود خبر داد
کرۀ شمالی یکشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی دیروزش موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرده بود که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. بنابه اعلام این منبع، این موشک در ساعت هفت و پنجاه و پنج دقیقه به وقت محلی از پایگاه هوایی بانگیون در غرب کره شمالی و به سمت شرق شلیک شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد با رصد آزمایش موشکی کره‌ شمالی مشخص  شده است موشک بالستیک پرتاب ‌شده، کوتاه ‌برد یا میان ‌برد بوده است.

از سوی دیگر، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشکی که کره شمالی آزمایش کرده ظاهرا نمونه بهینه سازی شده موشک بالستیک میان برد موسودان بوده است که موتوری با سوخت جامد دارد. این موشک مسافتی 500 کیلومتری را طی کرده و سپس در د اخل دریا فرود آمد. مسافتی که موشک کره شمالی طی کرده نشان می دهد موشک قاره پیما نبوده است.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا این برای نخستین بار است که کره شمالی اقدام به شلیک موشک بالستیک کرده است. کارشناسان می گویند کره شمالی با شلیک یک فروند موشک بالستیک میان برد که اقدامی تحریک آمیز با شدت کمتر به شمار می رود، تلاش کرده است تا هم چگونگی واکنش دولت جدید آمریکا را به اقدامات تحریک آمیز خود محک بزند و هم اینکه واشنگتن را چندان تحریک نکند.

چو سئونگ ریول، تحلیلگر موسسه راهبرد امنیت ملی کره جنوبی، گفت: «بدون شک آزمایش موشکی امروز کره شمالی یک اقدام تحریک آمیز نظامی با شدت کمتر بوده و هدف از آن محک زدن دولت ترامپ است. کره شمالی احتمالا منتظر است ببیند واشنگتن چه سیاست هایی را درقبال پیونگ یانگ اتخاذ خواهد کرد و پس از آن موشک بالستیک قاره پیما خود را آزمایش خواهد کرد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز