عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با برنا؛

استیضاح وزیر راه سیاسی است نه فنی/ اعضای کمیسیون به حرف های آخوندی گوش ندادند

۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۱۱:۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۰۲۱۷
استیضاح وزیر راه سیاسی است نه فنی/ اعضای کمیسیون به حرف های آخوندی گوش ندادند
عبدالکریم حسین‌زاده:الاخره در سه ماه آخر هر دولتی، موجی از استیضاحات سیاسی را مشاهده می‌کنیم و به غیر از یک بند که مرتبط با حوادث ریلی است و به خاطر آن عده ای از شهروندان عزیز جان خود را از دست دادند و بالاخره پیگیری جان و امنیت سفر شهروندان از وظایف ما است، باقی موارد مطرح سیاسی است.

عبدالکریم حسین‌زاده، عضو کمیسیون عمران و نایب رییس فراکسیون امید در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پیرامون جلسه کمیسیون مزبور در روز گذشته برای استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: روز گذشته در جلسه‌ داخلی کمیسیون عمران اعضا به بررسی روند استیضاح وزیر راه و شهرسازی پرداختند و پس از حضور آقای آخوندی در داخل جلسه کمیسیون عده‌ای به نشانه بی اعتنایی جلسه را ترک کردند. ما به عنوان اعضای کمیسیون معتقد بودیم که استیضاح وزیرراه با 13 محور باید مورد بررسی قرار گیرد و قاعدتا طبق ماده 223 آیین نامه داخلی اعضایی که برای استیضاخ حضور پیدا می‌کنند باید پاسخ دهند و کمیسیون باید این توضیحات را بررسی کند.

او ادامه داد: آنچه به ذهن خطور می‌کند این است که طبق این ماده طرفین استیضاح باید، توضیحات خود را ارایه داده و پس از توضیحات اگر حداقل 10نفر قانع نشدند، موضوع مطرح وارد بررسی صحن علنی شود. دوستان کمیسیون معتقد بودند که نیازی نیست وزیر مربوط توضیحات بیشتری دهد و معتقد بودند ما تا همین‌جا قانع نشدیم و نیازی به بررسی بیشتری نیست و به خاطر همین موضوع جلسه را ترک کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بالاخره در سه ماه آخر هر دولتی، موجی از استیضاح های سیاسی را مشاهده می‌کنیم.

حسین زاده تصریح کرد: در استیضاح آخوندی به غیر از یک بند که مرتبط با حوادث ریلی است و به خاطر آن عده ای از شهروندان عزیز جان خود را از دست دادند و بالاخره پیگیری جان و امنیت سفر شهروندان از وظایف ما است، باقی موارد مطرح شده سیاسی است.

حسین زاده در خاتمه گفت: شاید اگر اعضای کمیسیون با صبوری به صحبت‌های آقای آخوندی گوش می‌دادند، پرسش و پاسخ‌ها صورت می‌گرفت، کمیسیون با نگاه تخصصی موضوع را تحلیل می‌کرد، می‌توانستیم بگوییم استیضاح فنی است. اما با مشاهده رفتار اعضا می‌توان یقین کرد استیضاح سیاسی است و رنگ و بویی از مسایل فنی و اصولی ندارد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز