به نقل از رویترز؛

بهای نفت افزایش یافت

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۸:۲۴:۵۰
کد خبر: ۵۲۰۵۸۰
بهای نفت افزایش یافت
کاهش تولیدات نفتی کشورهای عضو اوپک همچنان مهمترین عامل افزایش نسبی بهای جهانی طلای سیاه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بهای جهانی نفت صبح روز سه‌شنبه افزایش یافت. تأثیر کاهش سطح تولیدات اوپک بر بازار، همچنان مهمترین عامل افزایش بهای جهانی طلای سیاه به شمار می‌رود؛ اما افزایش تولید نفت در سایر کشورها – از جمله آمریکا – مانع از اوج‌گیری بهای این کالای مهم شده است.

امروز صبح بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (شاخص بین‌المللی) با 17 سنت افزایش به 55 دلار و 76 سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 14 سنت افزایش، 53 دلار و 7 سنت معامله شد. بهای جهانی نفت روز سه‌شنبه نزولی 2 درصدی را تجربه کرده بود.

به گفته تحلیلگران، نکته جالب در خصوص طلای سیاه، نوسان اندک آن در 2 ماه اخیر است که بهای این کالای حیاتی را در محدوده‌ای 5 دلاری حفظ کرده است. وجود عناصر متناقض در بازار (کاهش تولیدات اوپک و افزایش تولیدات برخی کشورها نظیر آمریکا) به بهای جهانی نفت ثبات بخشیده است.

این در حالی است که بهای جهانی طلا ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه را در شرایطی با‌ثبات سپری می‌کند. تحلیلگران در انتظار شنیدن اظهارات امروز «جنت یلن»، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند تا به نشانه‌هایی در خصوص احتمال تغییر نرخ بهره در این کشور دست یابند؛ عاملی که می‌تواند نوسان بهای طلا را در پی داشته باشد. هم‌اکنون هر انس طلا بدون تغییر نسبت به ساعات پایانی روز گذشته، 1225 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

 

نظر شما