جهانگیری در دیدار نمایندگان استان فارس:

اهتمام دولت جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها است

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۴:۵۲:۰۸
کد خبر: ۵۲۰۹۴۴
اهتمام دولت جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها است
جلسه مجمع نمایندگان استان فارس با معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر ضرورت ارتباط قوی میان دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه همدلی و ارتباط تنگاتنگ میان دولت و مجلس شورای اسلامی است که شرایط برای حل مشکلات مردم و مسائل کشور فراهم می شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به جلسه اخیر برخی از مسئولین کشور با مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات و چالش های اصلی کشور،‌ خاطر نشان کرد: در این جلسه تنگناهای اصلی کشور نظیر مسائل زیست محیطی، محدودیت منابع آب و بیکاری مورد بررسی قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز تاکید داشتند که باید اقداماتی جدی و راهگشا برای حل این مشکلات انجام شود و پیش نیاز حل این مشکلات، تفاهم و اجماع و همدلی همه ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی استان فارس را از مهمترین استان های کشور برشمرد و با اشاره به سابقه، موقعیت جغرافیایی،‌ جمعیت و ظرفیت های این استان، خاطر نشان کرد: دولت نگاهی ویژه به مسائل و مشکلات استان فارس دارد و برای حل این مشکلات با جدیت تلاش خواهد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه استان فارس با وجود مزیت ها و ظرفیت های فراوان باید از جایگاهی بالاتر برخوردار باشد، بر لزوم ایجاد و تکمیل زیرساخت های استان تاکید کرد و افزود: یکی از پیش نیازهای توسعه، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل است که این موضوع باید در استان فارس با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به محدودیت منابع آب در استان فارس و مشکلات بخش کشاورزی در این استان، گفت: در یکی از جلسات شورای عالی آب، مسائل مرتبط با منابع آب استان فارس مورد بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای حل این مشکل اتخاذ خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی درباره خشک شدن تالاب بختگان از اهتمام جدی دولت برای توجه به تالاب های کشور و جلوگیری از خشک شدن این تالاب ها خبر داد و اظهار داشت: وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست با نگاهی ویژه موضوع تالاب های کشور را دنبال می کنند و برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از خشک شدن تالاب ها انجام شده که در حال پیگیری است.

جهانگیری همچنین پتروشیمی استان فارس را یکی از طرح های مهم این استان دانست و گفت: پتروشیمی می تواند نقشی اساسی در توسعه استان فارس ایفا کند و لازم است اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح انجام شود.

استاندار فارس نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و به تشریح دغدغه ها و چالش های اصلی استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هر کدام در سخنانی نظرات و دیدگاه های خود را درباره مسائل استان و مشکلات حوزه های انتخابیه خود مطرح کردند و بیکاری، مشکلات بخش کشاورزی، محدودیت منابع آب، مسائل حمل و نقل و توسعه زیرساخت های استان را از مهمترین نیازها و تنگناهای استان فارس برشمردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز