جعفرزاده:

رد احتمال سرریز سد سلمان استان فارس/ آب و برق همه شهرهای خوزستان وصل شد

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۶:۴۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۱۰۶۵
رد احتمال سرریز سد سلمان استان فارس/ آب و برق همه شهرهای خوزستان وصل شد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو تاکید کرد خبرهای منتشر شده درباره احتمال سرریز مخزن سد سلمان فارسی در استان فارس نادرست است و فقط یک سوم حجم این سد پر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از تارنمای وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» افزود: در روزهای گذشته بارش های خوبی در استان فارس داشتیم و با توجه حجم مخزن 760 میلیون مترمکعبی سد سلمان فارسی، تاکنون نزدیک به یک سوم حجم این سد پر شده و هنوز دو سوم حجم مخزن آن خالی است.

وی اعلام کرد حجم ورودی سیلاب سد سلمان فارسی 285 میلیون مترمکعب است که دیشب اوج میزان ورودی به سد 700 مترمکعب در ثانیه بود که اکنون تا یک سوم کاهش یافته است و به مرور کمتر نیز می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو درباره تخلیه 2 روستا در بالادست سد گفت: این تخلیه بدون هماهنگی با وزارت نیرو صورت گرفته و فقط موجب زحمت روستانشینان شده است.

جعفرزاده تاکید کرد وقتی برای روستاهای پایین دست خطری درباره سرریزی سد وجود ندارد، به طور یقین برای روستاهای بالادست نیز خطری نیست.

** خوزستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: حجم مخزن سد «شمیل و نیان» در استان خوزستان به نصف رسیده و 38 میلیون مترمکعب آب را ذخیره کرده است.

وی درباره مشکلات پیش آمده برای تامین برق چهار شهر بستان، هویزه، سوسنگرد و حمیدیه استان خوزستان اضافه کرد: مشکل برق سه شهر بستان، هویزه و سوسنگرد صبح امروز برطرف شد و شهر حمیدیه نیز چند ساعت پیش برقدار شد.

جعفرزاده تاکید کرد اکنون آب و برق همه شهرهای خوزستان وصل است.

 

نظر شما