واعظی:

دغدغه رییس جمهوری حل مشکلات استان بوشهر است

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۲۰:۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۴۰۷۸
دغدغه رییس جمهوری حل مشکلات استان بوشهر است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دغدغه جدی رییس جمهوری در ارتباط با رفع مشکلاتی مردم و زیرساخت‌های این استان بعد از بروز سیل، گفت: دولت وظیفه دارد مشکلات همه بخش‌ها از جمله به مسایل مردم در کوتاه‌ ترین زمان رسیدگی و زیرساخت‌های خسارت دیده را بازسازی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد هدف سفر خود به استان بوشهر گفت: در پی وقوع سیل و ایجاد مشکلات برای هموطنانمان در استان بوشهر، به عنوان نماینده رییس جمهوری به این استان سفر کردم تا از نزدیک در مورد آخرین وضعیت سیل‌ زدگان و مشکلات آنها بررسی داشته باشم.

وی با تاکید بر حل مشکل سیل زدگان اظهار کرد: با تدابیر لازم سعی داریم زندگی مردم سیل زده در سریع ترین زمان ممکن به شرایط عادی بازگردد و در خصوص وضعیت ارتباطی مناطق سیل زده افزود: اختلالات ایجاد شده در شبکه ارتباطی در ۱۰ ساعت اولیه ترمیم و رفع شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به دغدغه جدی رییس جمهوری در ارتباط با رفع مشکلات مردم و زیرساخت‌های این استان بعد از بروز سیل، تصریح کرد: جاری شدن سیل در استان بوشهر با توجه به اینکه پیش بینی‌های لازم انجام شده بود، در مقایسه با سیلی که در نقاط دیگر کشور رخ داد، کمترین خسارت جانی و مالی را برجای گذاشت که نشان دهنده آمادگی و همبستگی مسوولان و مردم این استان است.

واعظی تصریح کرد: جاده‌ها، پل‌ها، برخی شهرها و روستاها، منازل مسکونی مردم که بر اثر سیل دچار خسارت شدند، مورد بررسی قرار گرفت و گزارش این بازدید در نشست هیات دولت برای حل مشکلات این استان ارایه می شود.

وی ادامه داد: هشت شهرستان استان بوشهر در هفته گذشته دچار سیل شد که به بخش‌های زیر بنایی برق، آب، گاز، مخابرات، منازل مسکونی، حوزه‌های کشاورزی و دیگر عرصه‌ها خسارت وارد شد.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید جبران هرچه سریعتر خسارت‌ و رفع مشکلات مردم گفت: دولت وظیفه دارد مشکلات همه بخش‌ها از جمله به مسایل مردم در کوتاه‌ ترین زمان رسیدگی و زیرساخت‌های خسارت دیده را بازسازی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز جاری شدن سیل و هدر رفت آبهای ناشی از بارندگی باید طرح‌های سد سازی مورد توجه قرار گیرد تا ضمن کنترل سیلاب کمکی به تامین آب کشاورزی و آشامیدنی شود، خاطر نشان کرد: باید راهکارهای لازم در مورد کم آبی و خشکسالی حاکم بر استان بوشهر و همچنین رحمت الهی این استان ارایه کرد تا بخشی از خشکسالی ها جبران شود. ضمن اینکه ساخت سد می تواند به کنترل سیلاب ها کمک کند.

واعظی از صبر و همکاری مردم استان بوشهر که سبب شد مسوولان دستگاههای مختلف کارها را با آرامش و به صورت تخصصی انجام دهند، سپاسگذاری کرد و گفت: گزارش وضعیت بوشهر را در هیات دولت مطرح می کنم و امیدوارم با ارایه گزارش کامل میزان خسارات، تصمیمات لازم برای جبران خسارات وارده و همچنین برنامه ریزی برای مدیریت سیلاب ها در استان اتخاذ شود.

بنابه این گزارش، براثر بارندگی های شدید هفته گذشته و طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل، منازل مردم برخی مناطق استان بوشهر دچار آبگرفتگی و خسارت شد و راههای ارتباطی روستایی و تاسیسات آب، برق و مخابرات این مناطق نیز آسیب دید و تنها یک نفر به دلیل بی توجهی جان خود را از دست داد.

واعظی که به عنوان نماینده رییس جمهوری برای بررسی اوضاع و هماهنگی جهت کمک رسانی و رفع مشکلات در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بوشهر حضور یافت با اشاره به پیام رییس جمهوری گفت: از طرف آقای دکتر روحانی رییس جمهوری اعلام می کنم که ایشان دغدغه جدی در خصوص مشکلات ایجاد شده دارند و از همدلی مسئولان، صبر و همراهی مردم استان تشکر می کنم.

نماینده ویژه رییس جهور با تاکید بر برنامه ریزی برای پیشگیری از تکرار و تخریب‌های احتمالی حوادث افزود: ساخت سد می تواند به کنترل سیلاب ها کمک کند.

واعظی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی کارکنان برای کنترل بحران به وجود آمده خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش خوبی توسط مسولین استان صورت گرفته و به همین دلیل تلفات جانی بسیار کم بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز