نعمت‌زاده در مراسم معارفه معاون جدید آموزش، پژوهش و فناوری:

برای برندسازی در تجارت خارجی باید از مشاورین استفاده شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۳۰۵
برای برندسازی در تجارت خارجی باید از مشاورین استفاده شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برندسازی در تجارت خارجی موضوع مهمی است که باید به طور جدی بدان پرداخته شود و در صورت لزوم از مشاورین و اساتید خارجی در این راستا کمک بگیریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم معارفه معاون آموزش، پژوهش‌ و فناوری این وزارتخانه همچنین معارفه رییس جدید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان این مطلب افزود: نوآوری همواره موجب شادابی و امید و حرکت به جلو در تمامی عرصه‌ها می شود.

به گفته نعمت‌زاده مهمترین سرمایه کشور، دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی همانا نیروی انسانی مستعد در آن است و ارزیابی جهانی بر روی کیفیت بنگاه‌ها، زندگی و توسعه پایدار بر رکن نیروی انسانی پایدار است.

وی در ادامه گفت: هوش مصنوعی و سیستم‌های مجازی پیشرفته حاصل تلاش انسان است و لذا لازمه ابداع چنین اختراعات و اکتشافاتی آموزش هدفمند و برنامه‌ریزی شده و کاربردی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: برندسازی در تجارت خارجی موضوع مهمی است که باید به طور جدی بدان پرداخته شود و در صورت لزوم از مشاورین و اساتید خارجی در این راستا کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه ضایعات حاصل از فعالیت کارخانه‌ای همچنین تکنیک‌های مربوط به فعالیت‌های ظریف صنعتی جملگی می‌تواند با پیگیری مقوله آموزش دنبال شود و در هزینه‌های جاری انرژی و مواد اولیه برای واحدهای صنعتی و معدنی صرفه‌جویی لازم صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد: باید به پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای بهای لازم را بدهیم همچنین درخصوص فناوری امروزه دیگر دوران استاد و شاگردی به سر آمده و جوابگوی نیاز داخلی کشور نیست و می‌بایست از آخرین فناوری روز دنیا مطلع شده و آنها را در صنعت خود به کار گیریم.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد معاونت آموزش، پژوهش و فناوری آموزش نیروی انسانی برای تبدیل به نیروهای کارآزموده و ماهر است افزود: همچنین ما در بخش تجارت خارجی حتی ۱۰ شرکت بازرگانی صادراتی که آشنا به علوم روز تجارت خارجی و مبانی تبلیغات باشند در کشور نداشته و از این حیث می‌بایست با ورود اساتید خارجی در این حوزه‌ها و آموزش متصدیان این امر تلاش شود.

نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمبودهای آموزش و فناوری به دقت ارزیابی و شناسایی شود و برنامه‌ریزی لازم و تداوم آموزش‌های وسیع‌تردر این بخش تدوین شود.

وی گفت: در بخش‌های مربوط به تعمیر و نگهداری بدون نیاز به ورود کارگر ماهر خارجی با انجام برنامه‌ریزی، پیگیری وآموزش مناسب می توان موفق بود.

نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه باید صنعتی رقابت‌پذیر داشته باشیم، افزود: همچنین توجه به صادرات و داشتن برند و حفظ آن با انجام آموزش و الگوسازی از کشورهای موفق مؤثر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص توسعه تجارت الکترونیکی نیز گفت: جایگاه واقعی این مرکز می‌بایست ارتقا یابد و با سامانه‌های جدیدی که روزانه ابداع می‌شود می‌بایست سرویس‌دهی لازم را از طریق ایجاد سامانه به دستگاه دولتی جهت انجام مناقصات، مبارزه با قاچاق و تجارت خارجی و تعبیه سخت‌افزارهای مربوط به آن با برنامه‌ریزی لازم دنبال شود.

بر پایه این گزارش برات قبادیان معاون جدید پژوهش، آموزش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گفت: در عناوین این معاونت باید نوآوری را اضافه کنیم که در دنیای امروزه مرسوم و معمول است.

به گفت قبادیان امروزه دیگر آموزش‌های سنتی در دنیای پیچیده امروزی برای منابع انسانی که موتور محرکه توسعه پایدار کشور محسوب می‌شوند، ناکافی است و باید توجه به آموزش‌های همه‌جانبه و فراگیر در جهت توسعه پایدار صورت گیرد.

وی افزود: باید پیشرفت در دانشگاه‌ها در زمینه پژوهش را باید با مدیریت  درست، هدفمند و کاربردی کرد و در جهت حل مشکلات بخش صنعت و معدن و تجارت به کار گیریم.

قبادیان با تأ‌کید بر اینکه رقابت‌ شدن صنعت، معدن و تجارت به جزء پژوهش‌های کاربردی مؤثر نمی‌شود افزود: توجه به صنعت نوآورانه و پیشرفته همچنین انجام تجارت الکترونیک و استفاده از دانش بومی با امداد از توانمندی‌ دانشگاه‌های صنعتی می‌توانیم موضوع را به جلو برد.

وی تصریح کرد: با بکارگیری ظرفیت‌های موجود در وزارت علوم، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی می‌توان موضوعات تبدیل علم به حرفه و صنعت را پیگیری کرد.

رمضانعلی صادق‌زاده رییس جدید توسعه تجارت الکترونیک نیز در این جلسه گفت: در دوران تصدی وی بالغ بر ۱.۵ میلیون ساعت برای ارتقای مهارت در سطح بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را به انجام رسانده همچنین اجرای ۶۷ پروژه تحقیقاتی را توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها عهده‌دار بوده و از سوی دیگر ۲۷۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۵۰ واحد مهندسی در مراکز فناوری و شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی سند توسعه اینترنتی در ۱۱ حوزه صنایع پیشرفته، صدور ۳۲ پروانه بهره‌برداری نرم‌افزاری و غیره از مهمترین اقدامات وی در دوران تصدی سرپرستی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این وزارتخانه بوده است.

گفتنی است با صدور حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، برات قبادیان به عنوان معاون پژوهش، آموزش و فناوری همچنین رمضانعلی صادق‌زاده به عنوان رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی این وزارتخانه منصوب  شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز