ظریف در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان:

اجرای پروژه های اقتصادی ایران و پاکستان باید تسریع شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۲۰:۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۲۴۶۷۱
اجرای پروژه های اقتصادی ایران و پاکستان باید تسریع شود
وزیر امور خارجه پاکستان که وارد تهران شده عصر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ظریف با ابراز خرسندی از سفر سر تاج عزیز با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در این کشور  که منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم بی گناه این کشور شد، ضمن محکوم کردن آن، با ملت و دولت پاکستان ابراز همدردی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور و  شمار معتنابهی از پروژه های تعریف شده اقتصادی فی مابین در زمینه های مختلف از جمله انتقال برق، انرژی، امور بانکی، همکاریهای گمرکی و تبادلات مرزی، افزود: این انتظار وجود دارد که‌ با تلاشهای مشترک این مناسبات تقویت و اجرای پروژه ها تسریع شود تا دو کشور شاهد شکوفائی هر چه بیشتر روابط اقتصادی دو جانبه که به نفع دو کشور و منطقه نیز هست، باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور مهم در خلیج فارس و تلاشهای کشورمان برای نزدیک ساختن دیدگاههای کشورهای منطقه در جهت افزایش تفاهم و درک متقابل بین کشورها و کمک به حل و فصل بحرانهای منطقه، افزود: ما نیازمند تبادل نظر و افزایش تفاهم هستیم تا شاهد از میان رفتن سوء تفاهم ها و تنش ها باشیم.

سرتاج عزیز نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از سفر مجدد به تهران و دیدار با ظریف و سایر مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران در حوادث تروریستی اخیر در کشورش، اظهار داشت: پاکستان اقدامات ضد تروریستی برای مقابله با این تلاش ها در پیش گرفته است. وی خواستار افزایش همکاریهای منطقه ای برای مقابله با این اقدامات شد.

عزیز ضمن اعلام حمایت از تسریع در همکاریهای دو جانبه در خصوص پروژه های اقتصادی فی مابین، گفت: تلاش اسلام آباد سرعت بخشیدن به این پروژه هاست.

طرفین همچنین در خصوص تحولات منطقه، از جمله در خصوص مقابله با گروههای تروریستی القاعده و داعش، اوضاع افغانستان و افزایش همکاریهای سه جانبه بین ایران، پاکستان و افغانستان به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

 

 

نظر شما