در حاشیه اجلاس وزرای حمل و نقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا؛

وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیرحمل و نقل اوراسیا دیدار کرد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۴:۲۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۵۱۰۴
وزیر راه و شهرسازی ایران  با وزیرحمل و نقل اوراسیا دیدار کرد
وزیر راه و شهرسازی درحاشیه اجلاس وزرای حمل و نقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا با وزیر‌حمل و نقل اورسیا دیدار و برضرورت تدوین سازو‌کار مشترک برای تسهیل همکاری‌ها تاکید‌کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و هئیت همراه در حاشیه اجلاس وزرای حمل و نقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا که در روزهای دوم تا سوم اسفندماه در ژنو سوئیس برگزار شد با وزرای حمل و نقل اتحادیه اوراسیا، سوئد و افغانستان ملاقات و پیرامون توسعه همکاری‌های فی مابین درحوزه حمل و نقل مذاکره و گفت و گو کردند.

آخوندی در دیدار با وزیر حمل و نقل اوراسیا آقای آدامکو ژونوسوف تبعه قرقیزستان، در مورد همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا، نقش آن اتحادیه در تسهیلات گمرکی در میان اعضای اتحادیه و به تبع آن رونق ترانزیت و تجارت درون منطقه‌ای در منطقه اقتصادی اوراسیا مذاکره کردند.

 ظرفیت کشورهای منطقه برای تکمیل و توسعه زیربناهای حمل و نقل، اتصالات و ارتباطات منطقه‌ای حمل و نقل و هم چنین ضرورت تدوین سازو کار مشترک برای تسهیل همکاری‌ها از دیگر محورهای گفت و گوی وزیر راه و شهرسازی با وزیرحمل و نقل اورسیا بود که مورد تاکید آخوندی قرار گرفت.

اجلاس وزرای حمل ونقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس کمیته حمل ونقل زمینی به مدت دو روز در ژنو سوئیس برگزار شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با همراهی هیئتی متشکل از مهرداد تقی‌زاده بهجتی، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس و هم چنین تیمور بشیرگنبدی؛ مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی در این اجلاس حضور دارد

نظر شما