ترکان:

دوره، دوره کسب و کارهای اینترنتی و سریع است

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۱۱:۵۳:۱۹
کد خبر: ۵۲۵۴۵۹
دوره، دوره کسب و کارهای اینترنتی و سریع است
دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: اقتصاد جدید متکی به فکر در ایران شکل گرفته است و دوره، دوره ی کسب و کارهای اینترنتی و سریع است. می توان اقتصادی را شکل داد که بتوان از آن به عنوان اقتصاد نرم، اقتصاد نرم ابزارها یا اقتصاد دانش بنیان نام برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از فرینا، اکبر ترکان در جمع مدیران سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سال گذشته دولت موفق شد 700 هزار شغل ایجاد کند این در حالی است که بزرگترین مشکل کشور بیکاری است. ورودی به بازار کار هم اکنون 1 میلیون و 200 هزار است و در این میان 500 هزار نفر هنوز بیکارند.

او افزود: جمع سرمایه گذاری در کشور 80 میلیارد دلار است و با این عدد می توان 700 هزار شغل ایجاد کرد و برای هر شغل باید تقریبا 110 هزار دلار سرمایه گذاری کرد. این 700 هزار شغل مشاغلی است برای تولید کالا. آیا می توان به سمت تولیدات غیر کالایی در کشور حرکت کرد؟

او ادامه داد: اقتصاد جدید متکی به فکر در ایران شکل گرفته است و دوره، دوره ی کسب و کارهای اینترنتی و سریع است. می توان اقتصادی را شکل داد که بتوان از آن به عنوان اقتصاد نرم، اقتصاد نرم ابزارها یا اقتصاد دانش بنیان نام برد.

او با اشاره به لزوم خلق فضاهای جدید برای سرمایه گذاری در کشور گفت: اقتصاد در کشور باید ظرفیت سازی کند تا شرایط جدید برای ایجاد فضاهای جدید خلق شود. کشور در آستانه ورود به حوزه فناورانه و خلاقانه است و مناطق آزاد می توانند محور فناوری های نوین و پیشرفته در کشور باشند همانگونه که این ورود تکنولوژی را امروزه در صنایع کشاورزی و گلخانه ای ارس ملاحظه می کنیم.

ترکان تاکید کرد: فناوری را محور فعالیت کردن در واقع یک کار هوشمندانه است و باید روی محورهای فناورانه در مناطق آزاد کار کنیم.

او به ظرفیت های فکری جوانان و مبتکران استان آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای قوی فکری در استان آذربایجان وجود دارد که می توان از ظرفیت های آنان استفاده کرد در واقع تبریز یک قطب نیرومند فکری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر این جمله تاکید کرد که : "پنجره ها را بر روی اقتصاد دانش پایه بگشاییم" و گفت: باید بتوانیم بر اساس تولید فکر، در کشور شغل ایجاد کنیم و اندیشه های بسته بندی شده شغل ایجاد می کند و می توان در کشور به ظرفیت های فکری تکیه کرد.

پردیس جدید دانشگاه تهران در ارس ساخته می شود

پیش از این نشست در بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، درباره انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد ارس گفت و گو شد.

در نشستی با حضور اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رضا میر آشتیانی مدیر پردیس ارس دانشگاه تهران بر احداث ساختمان جدید پردیس این دانشگاه تاکید شد.

ترکان در این زمینه گفت: منطقه آزاد ارس آمادگی دارد تا با احداث زمین مورد نیاز شرایط احداث یک مجموعه دانشگاهی و آموزشی با بهترین امکانات روز آمد را فراهم نماید. می توان با بهره گیری از مشاور در ساخت این مجتمع به طرحی رسید که مورد توافق دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد ارس باشد.

او تاکید کرد: دانشگاه تهران نیز در ازای دریافت ساختمان جدید، شرایط جذب دانشجویان داخلی و خارجی و فعالسازی این پردیس را در دستور کار خود قرار دهد.

بازدید از پروژه های سرمایه گذاری شده در منطقه آزاد ارس

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پروژه های سرمایه گذاری شده در منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

اکبر ترکان در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی از مراکز گلخانه ای تولید کننده گوجه فرنگی، توت فرنگی، گل رز هلندی و مجتمع گلخانه ای تارلا امین یکی از بزرگترین مراکز گلخانه ای خاورمیانه بازدید کرد.

او سپس از حمام تاریخی جلفا بازدید کرد که به تازگی مرمت و احیای آن با اعتبارات منطقه آزاد ارس به پایان رسیده و درهایش به روی گردشگران باز شده است. ترکان در سفر قبلی به ارس و در بازدید از این حمام بر ضرورت بازسازی و احیاء سریه این بنای دوره قاجاریه تاکید کرده بود. این حمام با اعتباری بالغ بر 11.7 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شده است.

ساختمان مدیریت غذا و دارو ی سازمان منطقه آزاد ارس در مراسمی با حضور مشاور رییس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

کارخانه های تولید کننده چوب MDF (جلفا چوب صنعت ارس و پانا چوب)، کفش دنیلی، آذر تجهیز طب ارس تولید کننده دستکش های پزشکی، فنس های تزیینی، پروفیل آلومینیوم تولید کننده نوارهای UPVC و خودروسازی اقماری با برند برلیانس تولید کننده تاکسی لندن، آمبولانس و موتور سیکلت امدادی مورد بازدید قرار گرفت.

هم چنین کلنگ آغاز عملیات عمرانی و ایجاد دسترسی های جدید در شهرک صنعتی ٢٦٠ هکتاری منطقه آزاد ارس با اعتباری بالغ بر ٨١ میلیارد ریال با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به زمین زده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز