هفت اصلاح طلب امروز به دادگاه می روند

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۰۵:۵۹:۴۱
کد خبر: ۵۲۵۸۶۳
هفت اصلاح طلب امروز به دادگاه می روند
هفت چهره سیاسی اصلاح‌طلب امروز ساعت ۹ صبح در دادگاه انقلاب حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا، هفت چهره اصلاح طلب (محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، جلایی‌پور، کاشفی، علی شکوری‌راد، محسن صفایی فراهانی و محمد نعیمی‌پور) امروز در دادگاه انقلاب حضور پیدا خواهند کرد.

اتهاماتی از جمله؛ اجتماع و تبانی، عضویت در گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در کیفرخواست این فعالان سیاسی اصلاح‌طلب مطرح شده است. البته این اتهامات متوجه همه افراد نیست.

گفتنی است, این هفت نفر از اعضای جبهه مشارکت بوده اند. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در تاریخ ۲۸ فروردین ۸۹ به علت « اقدامات خلاف قانون اساسی، قوانین موضوعه و خلاف اساسنامه و مرامنامه، توسط حزب مشارکت» اقدام به توقیف پروانه حزب مشارکت کرد.

این کمیسیون همچنین در تاریخ ۲۵ اردیبهشت طی گزارشی براساس قانون احزاب، انحلال جبهه مشارکت ایران اسلامی را خواستار شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی روز ۲۰ مرداد رسیدگی به پرونده را آغاز کرد و با توجه به محتویات پرونده از جمله ادعانامه - کیفرخواست - دادستان عمومی و انقلاب تهران و آرای صادره علیه اعضای حزب مشارکت و گزارش وزارت اطلاعات و کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها و با لحاظ اساسنامه و مرامنامه این حزب رأی دادگاه نسبت به انحلال حزب مشارکت را صادر کرد.

قاضی صلواتی به استناد ماده ۲۳۲ آئین دادرسی کیفری، احکام انحلال حزب مذکور را «قطعی» و غیرقابل تجدیدنظر خواهی اعلام کرد که این خبر توسط غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ در جمع خبرنگاران اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز