مودودی خبر داد؛

کاهش ریسک تجارت با ایران از ۷ به ۶

۱۳۹۵/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۲۷۲
کاهش ریسک تجارت با ایران از ۷ به ۶
معاون سازمان توسعه تجارت دستاوردهای کلی یک ساله برجام را تشریح کرد و گفت : در حوزه بانکی ریسک تجارت با ایران از ۷ به ۶ کاهش یافته است و همکاری با بانک های خارجی روند بهتری داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، محمد رضا مودودی با اشاره به اینکه نگاه جامعه جهانی نسبت به ایران تغییر کرده است، افزود: از میان برداشته شدن ایران هراسی و معرفی ایران  به عنوان کشوری صلح طلب از نتایج برجام بوده است.

وی تصریح کرد: برچیده شدن سایه شوم جنگ از کشور افزایش انگیزه و امید در جامعه و فعالان بخش های مختلف اقتصادی، آزاد شدن بخشی از دارایی های بلوکه شده، خرید هواپیما برای نوسازی ناوگان هوایی کشور از جمله فعالیتهایی بوده که در پسا برجام انجام گرفته است.

وی میزان صادرات نفت خام و صادرات مودودی گفت: افزایش صادرات نفت خام و کالاهای غیرنفتی، تحقق تراز تجاری مثبت، توسعه روابط، تعاملات و همکاری های گسترده با کشورها و گسترش و تعمیق، روابط با مجامع بین المللی در زمینه های مختلف اقتصادی، تبادل هیات های متعدد تجاری و سرمایه گذاران با کشورهای دنیا،افزایش مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه های بین المللی داخلی، رفع محدودیت درمقاصد و بازارهای صادراتی، کاهش قابل توجه در هزینه های مبادله از طریق رفع محدودیت ها برای مبادلات، بانکی و باز شدن سوئیفت و بهره برداری از رقابتی شدن مبادی خارجی تامین واردات و همچنین دسترسی مستقیم صادرکنندگان کالا به بازارهای هدف و حذف کشورهای واسط را باید در فهرست مهمترین فعالیتهای انجام گرفته بعد از برجام جهت توسعه فعالیتهای اقتصادی و صادراتی ذکر کرد.

معاون سازمان توسعه تجارت در مورد فعالت نمایشگاه های بین المللی تهران اظهار کرد: در ۹ ماهه ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد مشارکت کننده بیش از ۹۰ درصد رشد داشته ایم  و  از نظر متراژ از ۸۳ به ۱۳۳ هزار متر مربع رسیده  که بیش از ۶۰ درصد رشد را  شاهد بوده ایم.

 وی در مورد افزایش مشارکت بنگاه های داخلی در نمایشگاه های بین المللی خارج از کشور گفت : در ۹ ماهه ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد مشارکت کننده در حدود ۶۵ درصد رشد وجود داشته و از نظر متراژ ۸۱ درصد رشد موجود بوده است.

مودودی در مورد افزایش مشارکت در نمایشگاه ها و هیئت های تجاری اظهار کرد: تعداد عناوین نمایشگاهی خارجی از ۲۵ به ۳۵ افزایش یافته است و تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه از یک هزارو۲۳۷  به یک هزار۴۸۰ شرکت افزایش یافته است.

مودودی همچنین افزود: پذیرش۷۱ هیات نمایشگاهی و B۲B به تعداد ۹۳۵ نفر و رشد بیش از ۱۵۰ درصد هیاتهای پذیرش شده وجود داشته است.

وی در خصوص هیاتهای اعزامی گفت: بیش از ۵۰ درصد رشد در اعزام اعضای هیاتهای اقتصادی وجود داشته و ۱۶ نشست بصورت B۲B با بیش از ۶۷۰ فعال اقتصادی از ۱۳ کشور جهان داشته ایم.

معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به فعالیتهای انجام شده در حوزه کشتیرانی و حمل ونقل گفت: فعال شدن ۱۳ خط کشتیرانی کشورهای مختلف شده در شرایط پسا برجام و برگزاری ۶۶ مذاکره با طرف خارجی به منظور توسعه خدمات بندری همچنین انعقاد یادداشت تفاهم با ایتالیا، ترکمنستان، کره جنوبی، افغانستان، هند و بلژیک در این مدت صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز